تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۶۹۷۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطیب جمعه اهواز:
تکفیری‌ها بزرگترین جنایت را در حق اسلام انجام داده‌اند
امام جمعه موقت اهواز گفت: هیمنه استکبار جهانی در مقابل اقتدار انقلاب اسلامی در حال فروپاشی بوده و نظام جدید غربی ها را به چالش کشیده است.

آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: شکست صهیونیست ها در جنگ 55روزه یکی از نشانه های این چالش است که تمام شرایط فلسطینی ها را پذیرفتند و از کرانه غزه پا به فرار گذاشتند.

وی به شکست تروریست ها در سوریه اشاره کرد و اضافه کرد: همه در برابر این تروریست ها که می خواستند بشار اسد را ساقط کنند ایستادند .

آیت الله حیدری گفت: داعش هم که جریان وابسته و سرسپرده آمریکا و انگلیس است می خواست وارد مرزهای ایران شود اما سیاست حکیمانه حاکم بر کشور باعث شد که تروریست های داعش مانند جوجه هایی ترسو پا به فرار بگذارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: داعشی ها کلی وحشت در منطقه ایجاد کرده بودند اما از ترس این که مجاهدان در تعقیب آنها هستند خود را در سوراخ موش مخفی می کنند.

وی افزود: این ترس به دلیل اقدام هایی است که ایران در عراق ایجاد کرده و با آموزش ها و تعالیمی که در این کشور داشته مردم عراق آماده مقابله با تروریست ها هستند.

آیت الله حیدری همچنین با اشاره به روند مذاکرات هسته ای اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب قبل از انتخابات سال 92 در مشهد مقدس فرمودند که مخالفتی در مذاکره با غربی ها و آمریکایی ها ندارند اما امیدی به اینها نیست.

وی گفت: تیم مذاکره کننده هم با نرمش قهرمانانه مد نظر معظم له وارد میدان مذاکره شدند اما نه تنها تحریم ها برداشته نشد که تحریم های جدیدی هم علیه ما تحمیل شد و این نشان می دهد که نظریه رهبری درست و استوار بوده است و امیدی به آمریکایی ها نیست.

خطیب جمعه اهواز افزود: تنها راه مقابله با تحریم ها اقتصاد مقاومتی است تا با اتکا به نیروهای داخلی ایران را بسازیم و امیدی هم به آمریکا و غربی ها نداشته باشیم.

آیت الله حیدری در بخش دیگری از خطبه ها به برگزاری شانزدهمین اجلاسیه اعضای مجلس خبرگان رهبری در روزهای گذشته اشاره و اظهار کرد: مجلس خبرگان هر سال دو اجلاسیه در ماه های شهریور و اسفند دارد که اجلاسیه اخیر با وجود عارضه شدید و بیماری آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری، به خوبی برگزار شد.

وی در عین حال از طرح مساله تعاون به عنوان یکی از ابتکارات نظام نام برد که در قانون اساسی به صراحت به آن اشاره شده و گفت: امید می رود مسوولان بخش تعاون با تشریح فرهنگ تعاون زمینه مشارکت کارآفرینان را در این زمینه فراهم کنند.

امام جمعه موقت اهواز همچنین با ارایه تحلیلی بر جریان تکفیری در جهان اسلام گفت: جهان اسلام چند دهه است با چالشی جدید و داخلی به نام تکفیری ها مواجه شده که آب به آسیاب دشمن ریخته و مسیر وحدت اسلامی را ناهموار کرده است.

وی سمت و سوی این جریان را خدمت به آمریکا، غربی ها و صهیونیستم بین الملل عنوان و اظهار کرد: سود و منافع این جریان در جیب آمریکا و اسرائیل رفته و مسلمانان شیعه و سنی بسیاری در نقاط مختلف جهان بدون این که گناهی مرتکب شده باشند به دست تکفیری ها کشته شده اند.

آیت الله حیدری افزود: جریان تکفیری بزرگترین ضربه را به اسلام زده و چهره بسیار زننده، خشن، غیر منطقی و غیر قابل قبول از اسلام به جهان نشان داده است.

وی با اشاره به این که قرآن کریم قبل از ورود جریان تکفیری ها پیشاپیش نسبت به آن هشدار داده بود آیه 94سوره نساء را مصداقی بر این مورد عنوان و اظهار کرد: تکفیری ها بزرگترین خیانت و جنایت را در حق اسلام انجام داده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار