تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۹۸۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نجاتی:
500اشتغال در صورت راه‌اندازی کارخانه‌قندشوش
فرماندار شوش میراث فرهنگی را مانعی برای توسعه فضای سبز شوش دانست.

رضا نجاتی اظهار کرد: در خصوص فضاي سبز با توجه به اينكه تمام زمين ها خالي بوده ميراث فرهنگي دست روي آنها گذاشته و ورود به آنها سخت شده كه اين مسئله يكي از دغدغه هاي ما است. در حقیقت در اکثر زمین هایی که بخواهیم برای توسعه فضای سبز شهروندان اقدامات لازم را انجام دهیم چون زمین متعلق به میراث فرهنگی است نمی توانیم کاری را انجام دهیم.

وی افزود: زمین های کشاورزی شوش بیشتر در کنار جاده ها قرار دارند و بعضي مواقع رانندگان ته سيگار روشن خود را در جاده ها رها مي كنند كه در مواقع وزش باد به ويژه فصل بهار باد اين ته سيگار را به زمين هاي كنار جاده هدايت مي كند و مثل بنزين باعث مي شوند زمين ها به شدت آتش بگيرند.

فرماندار شوش خاطرنشان كرد: آتش سوزي جامانده هاي محصولات كشاورزي يكي از مشكلات شهر شوش كه در هر سال سه فصل برداشت براي گندم، ذرت و صيفي جات انجام مي شود است. كشاورزان فكر مي كنند آتش زدن باعث كود دادن به زمين مي شود در صورتي كه اين كار بافت زمين و خاصيت آن را از بين برده و گونه هاي جانوري نيز با اين كار آنها مي ميرند. به كشاورزان اعلام كرديم در صورتي كه زمين ها را آتش بزنند نهاده كشاورزي، كود، بذر و سم را به آنها نمي دهيم.

500 اشتغال مستقیم در صورت راه اندازی کارخانه قند شوش

نجاتی تصريح كرد: با توجه به كشت چغندر قند در سال جاري و ظرفيت بالقوه شوش در كشت اين محصول بحث كارخانه قندي كه سالهاست تعطيل شده و يكي از دغدغه هاي ما بوده را از سوي جهاد كشاورزي در حال پيگيري و تعيين وضعيت برای آن هستيم.

وی اذعان كرد: اگر كارخانه قند شوش راه اندازي شود حدود 500 نفر به صورت مستقيم توليد اشتغال مي كند. امسال با توليد بيش از 50 هزار تن نيشكر نسبت به سال گذشته 42 درصد افزايش داشتيم. شركت كشت و صنعت در حال حاضر نیاز به بازسازی دارد چون بسیار فرسوده است. اگر مسئولان این شرکت را بازسازي و تجهيز كنند شرايط توليد نيشكر بهتر و بيشتر از قبل مي شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار