تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۶۹۹۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان معارفه شد
معاون توسعه مديریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست‌های دولت تدبیر و امید به سمت حمایت از تولید رقابتی در کشور است.

علی یزدانی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: برای هر مسئولی در این نظام، استفاده از فرصت‌ها یک افتخار به شمار می‌رود و رئیس سابق سازمان تمام تلاش‌های خود را در این راستا انجام داده و این انتظار از مدیرکل جدید نیز می‌رود که این چنین باشد.

یزدانی بیان کرد: رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان برای همه شناخته شده و از افراد تحصیل کرده‌است که مدارج علمی خود را در معروفترین دانشگاه فنی ایران سپری و با داشتن سابقه حضور در تشکلات اسلامی، شخصی متعهد به نظام است به همین دلیل انتظار می‌رود در کار خود موفق عمل کند.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت و استانداری خوزستان از مدیر جدید تاکید کرد: می‌توان با یک همبستگی و همدلی، شاهد توسعه استان خوزستان باشیم.

معاون توسعه مديریت، منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: استان خوزستان و مردم آن در سال‌های گذشته مقاومت‌های زیادی در تمام زمینه ها از خود نشان دادند که نمونه بارز آن جنگ تحمیلی است.

وی گفت: در راستای تحقق برنامه‌های دولت در زمینه مقاومت اقتصادی در خوزستان، برنامه‌های بسیاری تدوین شده و مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان نیز وظایفی را بر عهده دارد که طبق سیاست‌های مندرج انتظار می‌رود گامی رو به جلو داشته باشند.

یزدانی ادامه داد: کشور ایران تنها از دشمن خارجی رنج نمی برد و در داخل نیز با دشمنانی چون رکود، فساد اداری و اقتصادی نیز روبروست که به منظور مقابله با این دشمنان دولت تدبیر و امید، مسئولیت های خود را متوجه حمایت از تولید رقابتی کرده است.

معاون توسعه مديریت، منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان آمار جهانی از وضعیت ایران در چند زمینه اقتصادی عنوان کرد: ایران در رتبه 152 از بین 182 کشور در فضای کسب و کار، رتبه 82 در شاخص رقابت پذیری و رتبه 101 در رونق اقتصادی قرار دارد. این در حالی است که وضعیت کشورهایی چون قطر، عربستان سعودی، ترکیه و مالزی بسیار بهتر و قابل قبول تر است. این آمار ها نشان می دهد که با همکاری و همیاری سه قوه و مردم و پیاده کردن یک مدیریت جهانی در کشور، تازه می‌توان نیمی از راه را رفت و مقداری از نقص‌ها را بهبود بخشید.

یزدانی با غنی دانستن استان خوزستان در زمینه های صنعتی و مستعد بودن آن برای سرمایه‌گذاری‌های کلان تاکید کرد: با وجود سه اتاق بازرگانی در استان و وجود بازارچه های مرزی و بنادر متعدد، بی شک پتانسیل تجارت و توسعه بازرگانی درخوزستان باید بیش از این باشد.

* تولید نمک صنعتی در خوزستان به 2.5 میلیون تن می‌رسد

رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در اولین سخنرانی خود وعده داد، تولید نمک صنعتی در استان را به رقم 2.5 میلیون تن برساند.

نورالله حسن‌زاده ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان عنوان کرد: با سیاست‌های واحدی سعی در حل مشکلات اقتصادی، به رغم وجود تحریم‌ها داریم چرا که نمی‌توان با راه کارهای قدیمی به مقابله با مشکلات جدید پرداخت.

وی با اشاره به اضافه شدن عناوین و مفاهیم جدید به ادبیات اقتصادی کشور گفت: با اضافه شدن مفاهیمی چون اقتصاد مقاومتی، باید ابتدا تعریفی از آن داشته باشیم تا بتوانیم خط مشی خود را در این راستا رسم کنیم.

حسن‌زاده افزود: اقتصاد مقاومتی می‌طلبد که ما به سمت تولید صادرات گرا، جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی و تولید تکنولوژی داخلی برویم که عمده آنها به صنعت و معدن که در حوزه فعالیت ماست بر می گردد. علاوه‌بر اقتصاد مقاومتی، ما مفاهیم چون رشد خوشه های فناوری، خلاقیت و کار آفرینی را نیز داریم که به ادبیات اقتصادی ما اضافه شده است.

وی اضافه کرد: در بعد عملیاتی و در اولین روز کاری بحث عارضه یابی به دور از یافتن مقصر و سبب این عوارض در دستور کار مدیریت جدید است و در بخش معدن نیز به دولت این امید را داده ایم در آینده ای نزدیک نمک صنعتی تا حدود 2.5 میلیون تن تولید کنیم. همچنین با توجه به مشورت ها و جلساتی که در استانداری خوزستان صورت گرفت عنوان شد که با فرصت پیش آمده در مرزهای عراق و بازار مناسب این کشور بخش صادرات به عراق در اولویت قرار بگیرد.

در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های امیرحسین نظری، نورالله حسن‌زاده مدیرکل سابق صنایع و معادن استان به عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان منصوب شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار