تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۶۹۹۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
20 درصد صادرات غیرنفتی خوزستان به عراق صادر می‌شود
معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان گفت: 80 درصد صادرات غیرنفتی استان مربوط به پتروشیمی‌ها است که فقط 20 درصد آن به عراق صادر می‌شود.

امید حاجتی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: 80 درصد صادرات غیرنفتی استان خوزستان مربوط به پتروشیمی‌ها است که فقط 20 درصد آن به عراق صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه اهمیت این بخش بالا است زیرا حدود 30 درصد تولید ناخالص داخلی استان و حدود 28 درصد شاغلان در بخش صنعت هستند، ادامه داد: انتظاراتی از مدیریت جدید این سازمان در تدوین برنامه‌ریزی سازمان داریم که امیدواریم لحاظ شود.

حاجتی با توضیحی بیشتر در این زمینه عنوان کرد: اول اینکه در کنار بسته حمایتی خوبی که دولت برای خروج از رکود اقتصادی در نظر گرفته، در حد بضاعت حمایت‌ها برای استان خوزستان نیز محقق شود.

وی انتظارت دیگر را توجه به توسعه بخش صنعت و تنوع بخشی در توسعه صنایع برشمرد و افزود: عمدتا صنایع ما در بخش فلزی و پتروشیمی است، توسعه صنایع میان دستی و پایین دستی که عمدتاً در استان کمتر مورد توجه قرار گرفته و نیاز است به توسعه صنایعی خوشه‌ای در صنعت استان توجه شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: دیگر انتظارات ما در توسعه صنایع صادراتی، توسعه صنایع دانش بنیان، ساماندهی و انتقال شهرک‌های صنعتی و صادرات غیرنفتی است که باید برای این بخش برنامه مشخص دیده شود.

وی آخرین انتظار را در حوزه بازرگانی داخلی استان عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی این بخش، توسعه چرخه تولید و توزیع در استان باید به‌صورت کامل صورت گیرد تا در روز عید، ماه رمضان و بازگشایی مدارس دچار مشکل نشویم.

* تمام تلاشمان فعال‌سازی صنایع راکد خوزستان بود

رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تمام تلاش سازمان فعال‌سازی صنایع راکد خوزستان بوده که در این زمینه اقدامات خوبی نیز محقق شده است.

امیرحسین نظری عصر امروز در مراسم تودیع خود و معارفه رئیس جدید سازمان صنعت معدن و تجارت استان با بیان اینکه همواره نگاه این سازمان را به صنایع خوابیده استان معطوف داشته‌ایم، اظهار کرد: در استان خوزستان چهار کارخانه لوله‌سازی خوزستان، توسعه قند شکر اهواز، کارخانه کاغذسازی کارون و کارخانه قند دزفول خوابیده بودند که پیگیری راه اندازی شده و در حال بهره برداری مجدد هستند.

وی با بیان اینکه کارخانه لوله‌سازی خوزستان در حال حاضر با ظرفیت 50 درصدی با 200 نفر کارمند در حال فعالیت است، اضافه کرد: کارخانه کاغذ کارون نیز خطوط تولید آن در حال راه اندازی بوده و کارخانه نقد دزفول نیز به پیگیری بیشتری نیاز دارد که ریاست جدید سازمان مطمئنا نسبت به راه اندازی مجدد این کارخانه اقدامات لازم را محقق خواهد کرد.

رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: در خوزستان طبق آمارهای رسمی 2 هزار و 238 واحد صنعتی وجود دارد که 200 واحد آن وجود خارجی نداشته و یکهزار و 850 واحد صنعتی نیز وجود دارد که 65 درصد آنها در حال حاضر فعال هستند.

به گفته وی در بحث صادرات کالا در زمان مدیریتم، 20 تا 30 درصد افزایش داشته‌ایم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار