تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۶۹۹۹۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر امور دانشجویی دانشگاه جندی شاپور اهواز خبر داد :
زمان ثبت نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی اهواز
نشست خبری ستاد استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور شهرام افشار مدیر دانشجویی، مهدی تولا مدیر آموزشی، فرهاد حمزه لویی مدیر فرهنگی و محمد امین حبیبی از طرف دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

فرهاد حمزه لویی مدیر امور فرهنگی دانشگاه در ابتدای این نشست اظهار کرد: جشن استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشگاه ششم مهر ماه سال جاری در مجتمع فرهنگی امام رضا شهرک نفت با حضور رئیس دانشگاه و مسئولین استانی برگزار میشود و بسته های فرهنگی، کتب اصول شهروندی، نشریات فرهنگی و مواردی که معاونت های مختلف برای دانشجویان در نظر گرفته اند به دانشجویان اهدا میشود.

وی افزود: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه، در روزهای 10 و 11 مهر ماه اردوی آموزشی، فرهنگی و توجیهی را برای دانشجویان دختر و در روزهای 17 و 18 اردوی آموزشی، فرهنگی و توجیهی را برای دانشجویان پسر جدید الورود در اردوگاه شیخ انصاری دزفول برگزار می شود.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: در این اردو دانشجویان از اماکن، تاریخی، مذهبی، گردشگری و تفریحی شهرستان های شوش و دزفول بازدید می کنند. همچنین در طی برگزاری اردو دانشجویان در نشست صمیمی مسئولین و معاونین دانشگاه نیز حضور پیدا می کنند.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف برگزاری اردوهای آموزشی شناسایی دانشجویان مستعد در حوزه فرهنگی و هنری است. پر کردن اوقات فراغت به شکل مطلوب، ایجاد بستری شاداب و مناسب برای شروع سال تحصیلی، آشنایی دانشجویان جدید الورود با یکدیگر و آشنایی تمامی دانش جویان با مسئولان دانشگاه از دیگر اهداف برگزاری اردوهای آموزشی، فرهنگی و توجیهی است.

مهدی تولا مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در نشست خبری ستاد استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: دانشگاه جندی شاپور با تاسیس در زمان ساسانیان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است. این دانشگاه 6 هزار و 881 دانشجو دارد که از این تعداد دو هزار و 411 دانشجوی مرد و چهار هزار و 470 دانشجوی زن هستند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی دارای 10 دانشکده بوده که بیشترین دانشجویان در دانشکده پزشکی با آمار 2074 نفر مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای 12 مقطع تحصیلی از جمله کاردانی، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی، دستیار تخصصی و فلوشیپ است.

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: پردیس خودگران اروند دارای رشته های پزشکی، دندانپزشکی و دارو سازی است. در این پردیس حدود 210 نفر در مقاطع ارشد و دکتری عمومی مشغول به تحصیل هستند که ظرفیت پذیرش امسال آن نیز 75 نفر است.

تولا خاطرنشان کرد: پردیس خودگران اروند 277 دانشجوی رشته پزشکی، 203 دانشجوی رشته داروسازی و 197 دانشجوی رشته دندانپزشکی دارد.

وی عنوان کرد: امسال یک هزار و 23 دانشجو در دانشکده پزشکی تحصیل می کنند و ظرفیت جدید پذیرش 100 نفر است.

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز یادآور شد: امسال به صورت کلی 795 دانشجو در 27 رشته از طریق کنکور سراسری در این دانشگاه پذیرش می شوند که تعداد 40 نفر از آنها در دوره شبانه تحصیل می کنند.

تولا تاکید کرد: ثبت نام اولیه دانشجویان فقط از طریق سایت دانشگاه از 24 تا 26 شهریور ماه سال جاری و به صورت مجازی انجام می شود و در حقیقت پذیرفته شدگان در مرحله اول نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

وی اذعان داشت: دانشجویان پس از ثبت نام اولیه به صورت مجازی باید با مراجعه حضوری و تحویل مدارک در روزهای 30 و 31 شهریور ماه نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدامات لازم را انجام داده و کد دانشجویی را دریافت کنند.

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: امسال با توجه به گرمی هوا و رفاه حال دانشجویان و خانواده های آنها و اینکه 80 درصد دانشجویان غیر بومی هستند یکی از غرفه های ثبت نام را به پلیس + 10 برای انجام کارهای جانبی مربوط به ثبت نام دانشجویان مشمول اختصاص دادیم تا روند ثبت نام در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد.

تولا در ارتباط با مدارک لازم برای ثبت نام حضوری دانشجویان گفت: 6 قطعه عکس، کپی تمام صفحات شناسنامه و پشت و روی کارت ملی، اصل مدرک یا گواهینامه پیش دانشگاهی، اصل مدرک دیپلم نظام قدیم، اصل مدرک کاردانی، اصل گواهی دوره سه ساله دیپلم و رسید پستی تائید تحصیلی از جمله مدارک لازم برای ثبت نام حضوری است.

وی در پایان گفت: جدا شدن دانشکده های اقماری یکی از دلایل عدم افزایش رشته های جدید و ظرفیت پذیرش است. تعداد ظرفیت های دانشگاه نسبت سال 91 و 92 کمتر افزایش داشته است.

شهرام افشار مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در نشست خبری ستاد استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: طبق اطلاع رسانی های انجام شده دانشگاه برای ثبت نام دانشجویان تمام اقدامات لازم را انجام داده است. واحدهای مرتبط با حوزه دانشجوی همه برای استقبال از دانشجویان جدیدالورود و حتی قدیمی اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: کلاس های دانشجویان قدیمی از 22 شهریور ماه سال جاری و کلاس های دانشجویان جدیدالورود نیز از 30 و 31 شهریور ماه برگزار می شود.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: در زمینه تغذیه نیز کار دانشگاه از 22 شهریور ماه شروع می شود.

افشار خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز به صورت کلی تعداد 6 خوابگاه دخترانه و چهار خوابگاه پسرانه دارد که بیشتر این خوابگاه ها را نوسازی کرده ایم و تا زمان شروع کلاس ها و نهایتا تا دو هفته اول مهر ماه به بهره برداری می رسانیم.

وی عنوان کرد: سه خوابگاه جدید را برای دانشجویان در نظر گرفته ایم که از این تعداد یک خوابگاه آماده بهره برداری بوده و خوابگاه متاهلی 52 واحده نیز تا یک الی دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز یادآور شد: نزدیک به یک هزار دانشجوی پسر و دو هزار دانشجوی دختر در خوابگاه های این دانشگاه اسکان داده می شوند.

افشار تاکید کرد: دانشجویان متقاضی وام و یا تسهیلات رفاهی باید از طریق پورتال وزارت ثبت نام کنند. معمولا وام هایی به جز ودیعه مسکن را بعد از نیمه دوم سال تحصیلی پرداخت می کنند. امسال هیچ ابلاغی مبنی بر افزایش وام دانشجویی نداشتیم.

وی در پایان گفت: فرم تعهد محضری خوابگاه و سایر امور مرتبط برای تمامی دانشجویان جدید الورود الزامی است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
1
0
مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز :
روابط عمومی دانشگاهها:

جدیدالورود چیه ؟ از شما یک فرد دانشگاهی بیشتر از اینها انتظار داریم !!!!!
استفاده از جدیدالورود خیلی مناسب یک فرد دانشگاهی نیست
میتوان از واژه ورودی جدید و یا.....استفاده کرد , سعی کنید از کلمه و واژه ها و ادبیات درست بکار ببرید
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
0
با سلام من مدرک کاردانی ابزار دقیق دارم میشه کارشناسیمو دانشگاه جندی شاپور ادامه بدم کلا باید چه مدرکی باشه
پريا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
0
ببخشيد ميخواستم بدونم تا چه رتبه اي براي پزشكي پذيرش ميكنين؟
amir
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
0
0
سلام خسته نباشین یه شماره تلفن میخواستیم زنگ بزنیم
Zeynab
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
0
سلام..ببخشید کی میشه از طریق‌سایت ثبت نام مجازی رو انجام داد ؟!آخه من از روزی که نتایج نهایی رو اعلام‌کردن هرروز به سایت سر میزنم اما گزینه ی ثبت نام رو نمیبینم..ممنون میشم‌اگه راهنمایی کنید
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
باسلام فقط می خواستم بگم حیف برای جامعه ای که پزشکانش هم شدن یه عده بی سواد که از سهمیه ها استفاده کردن تا پزشکی قبول شدن تنبل های مملکت الان شدن پزشکان مملکت
:
:
:
آخرین اخبار