تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۷۰۰۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کوچ عشایر به استان خوزستان آغاز شد
مدیر کل امور عشایر استان خوزستان گفت:این استان از نیمه شهریور تا اردیبهشت سال آینده در فصل قشلاق میزبان عشایر کوچرو هفت استان کشور بوده و ارائه خدمات به این عشایر نیازمند برنامه ریزی است.

علی رحم کریمی روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات عشایر با حضور مدیران کل امور عشایر استانهای لرستان و همدان در اندیمشک ، مشکل اساسی عشایر در فصل قشلاق را تامین آب و علوفه عنوان کرد و افزود: با برنامه ریزی می توان این مشکل را حل کرد.

وی افزود: خدمات رسانی به عشایر توسط دو بخش دولتی و تشکل های مردم نهاد صورت می گیرد ضمن اینکه بخشی از ارزاق و مایحتاج اولیه عشایر توسط تعاونی عشایر تامین می شود.

مدیر کل امور عشایر استان خوزستان بیان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده خوراک دام و سوخت عشایر توسط تعاونی های عشایری تامین شده و بخش دولتی نیز خدمات آبرسانی و بازگشایی راه ها را بر عهده دارد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم اجرای طرح سرشماری عشایر گفت: آمار موجود در رابطه با جمعیت عشایر مربوط به سرشماری سال 1387 بوده که با آمار واقعی فعلی همخوانی ندارد.

کریمی افزود: عشایر به رغم جمعیت اندک در زمینه پرورش دام ، صنایع دستی و کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند.

عابدین سیفی مدیر کل امور عشایر استان لرستان نیز در این نشست ،نگاه به عشایر را یک نگاه تولیدی و تاثیر گذار دانست و افزود: خشکسالی چند سال اخیر ، مشکلات و دغدغه عشایر را افزایش داده است.

وی گفت: عشایر استان لرستان مشکلی در زمینه سوخت ، آموزش و کمبود علوفه ندارند.

مدیر کل امور عشایر استان همدان نیز گفت: در فصل قشلاق 760 خانوار عشایری در غرب کرخه و بیش از 60 خانوار عشایری در منطقه الوار اندیمشک ساکن می شوند.

حمزه علی یزدانی با بیان اینکه آب شرب مورد نیاز عشایر با تانکرهای سیار تامین می شود افزود: تامین امنیت ،آب و علوفه از مطالبات عشایر می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حمیدرضا گودرزی فرماندار اندیمشک هم با اشاره به اهمیت رسیدگی به مشکلات عشایر خواستار تاسیس دفتر نمایندگی عشایر استانهای لرستان و همدان در این شهرستان شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار