تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۲:۴۲
کد خبر: ۷۰۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث هفدهمين ايستگاه متروي اهواز آغاز مي‌شود
مديرعامل قطار شهري اهواز گفت: عمليات اجرايي احداث هفدهمين ايستگاه قطارشهري تا مهر ماه آغاز مي‌شود.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس ،عباس هلاكويي اظهار داشت: احداث هفدهمين ايستگاه قطارشهري اهواز در ميدان دانشگاه تا پيش از مهر ماه آغاز مي‌شود.
وي بيان داشت: به دليل محدوديت منابع فاز نخست قطارشهري شامل ميدان فرودگاه تا پارك حجاب در حال آماده‌سازي است كه در همين راستا ايستگاه دانشگاه نيز بايد براي حفاري توسط دستگاه‌هاي تونل‌زني آماده شود.
هلاكويي خاطرنشان كرد: مقدمات آماده‌سازي زمين و ساخت اين ايستگاه در حال انجام است و تا پيش از مهر ماه احداث آن آغاز مي‌شود.
وي همچنين در مورد پيشرفت مذاكرات فاينانس قطارشهري اهواز گفت: مجوزهاي تامين منابع مالي متروي اهواز از طريق فايناس چهار ماه است آماده شده، اما هنوز پولي از طرف فاينانسور چيني پرداخت نشده است و تا آن زمان پروژه قطارشهري اهواز با استفاده از منابع داخلي به كار خود ادامه مي‌دهد.
عضو هيئت مديره قطارشهري اهواز افزود: بر اساس قراردادهاي منعقد شده چيني‌ها 4 ميليارد دلار در پروژه‌هاي ايران سرمايه‌گذاري مي‌كنند كه 2 ميليارد دلار آن صرف اجراي پروژه‌هاي حمل و نقل ريلي در كشور شامل خطوط متروي تهران، كرج و اهواز مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه سهم اهواز از اين اعتبار 430 ميليون دلار خواهد بود، گفت: احداث خط يك قطارشهري اهواز بيش از يك ميليارد دلار اعتبار نياز دارد كه در صورت اختصاص اين مبلغ كار با سرعت قابل توجهي پيشرفت خواهد كرد.
هلاكويي با بيان اينكه از توافق اوليه قطارشهري اهواز با فاينانسور چيني (شركت نورينكو) حدود پنج سال مي‌گذرد، اظهار داشت: به دليل تحريم‌ها و مشكلات بانكي اين شركت قادر به پرداخت پول نبوده و در حال حاضر نيز توافق شده معادل اين مبلغ واگن و تجهيزات به قطارشهري اهواز اختصاص يابد.
وي در ادامه با اشاره به مجوز فروش اوراق مشاركت براي اجراي پروژه‌هاي قطار شهري بر اساس قانون بودجه، گفت: بر همين اساس قطارشهري اهواز مجوز دارد 500 ميليارد تومان اوراق مشاركت به فروش برساند، اما به دليل مشكلات تامين ضمانتنامه اين راهكار فعلا در اولويت نيست و پيگيري تامين منابع مالي از طريق فاينانس به منظور تسريع در اجراي پروژه در برنامه است.
:
:
:
آخرین اخبار