تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۷۰۰۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سياسي، اجتماعي استاندار خوزستان :
دولتی بودن 80 درصد اقتصاد خوزستان/ خوزستان هنوز هم محروم است
معاون سياسي، اجتماعي استاندار خوزستان با اشاره به دولتی بودن اقتصاد استان گفت: متاسفانه علي رغم استقرار شركت هاي بزرگ نفتي و صنايع بزرگ توسعه نيشكر در خوزستان باز هم استاني محروم محسوب هستيم.

فرج الله خبير روز سه شنبه در مراسم تجليل از تعاوني هاي برتر استان خوزستان که در تالار مهتاب برگزار شده بود عنوان كرد: ساختار اقتصاد استان از سه بخش خصوصي، دولت و تعاوني ها تشكيل شده است.

معاون سياسي، اجتماعي استانداري افزود: بخش تعاون در سال هاي گذشته داراي وزاتخانه بوده اما در اين چند سال اخير به دليل بروز بعضي همپوشاني هاي سازماني اين وزارت خانه ادغام شد.

وی با بيان اينكه تعاوني هاي اوايل انقلاب توانستند خلاءهاي موجود در بخش اقتصاد جامعه را پر كنند اظهار كرد: ايجاد يك شركت تعاوني كار ساده اي نيست. اجتماع چند نفر در راستاي همكاري و فعاليت اقتصادي نيازمند تقوا و هماهنگي فراواني است.

خبیر تصريح كرد: يك ميليون و 200 هزار فرصت شغلي در استان وجود دارد كه از اين ميان 240 مورد آن در حوزه تعاون است.

معاون سياسي، اجتماعي استاندار خوزستان با اشاره به اينكه، 80 درصد اقتصاد خوزستان دولتي است اظهار كرد: متاسفانه اين مسئله مشكلات فراواني را براي استان ايجاد كرده و علي رغم استقرار شركت هاي بزرگ نفتي، گازي و پتروشيمي و صنايع بزرگ توسعه نيشكر باز هم استاني محروم محسوب مي شود.

وی خاطرنشان کرد: شركت هاي تعاوني بنگاه هاي اقتصادي فعالي هستند كه سرمايه آنها در خود استان گردش مي كند.

معاون سياسي اجتماعي استاندار خوزستان با اشاره به مصوبه استانداري در خصوص خريد محصولات داخلي بیان كرد: در حال حاضر به طور كامل از نحوه اجرايي شدن اين طرح رضايت نداريم اما به منظور بهبود اين طرح آن را مورد رصد قرار داديم.

* لزوم نهادينه كردن فرهنگ تعاون در خوزستان / سهم 15 درصدي تعاون در ساخت و سازهاي مسكن

مدير كل تعاون، کار و رفاه اجتماعي خوزستان با اشاره به سهم 15 درصدي تعاون در ساخت و ساز هاي مسكن گفت: پتانسيل هاي موجود به منظور افزايش اين سهم در استان فراهم است.

 هوشمند صفايی در مراسم تجليل از تعاوني هاي برتر استان خوزستان با اشاره به لزوم نهادينه كردن فرهنگ تعاون و كار جمعي در جامعه عنوان كرد: پس از پايان جنگ تحميلي پتانسيل هاي بسيار مناسبي به منظور رشد تعاوني ها در استان ايجاد شد. اين پتانسيل ها منجر به ايجاد فرصت هاي شغلي فراواني براي رزمندگان و  ايثارگران شد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر  12 هزار تعاوني در سطح استان وجود دارد كه متاسفانه پنج هزار مورد از اين تعاوني ها غير فعال هستند اظهار كرد: هفت هزار تعاوني فعال كه به لحاظ شاخصه هاي كيفي در كشور مقام اول را دارند در استان  مستقر هستند.

مدير كل تعاون، کار و رفاه اجتماعي خوزستان با بيان اينكه سهم تعاوني هاي استان در بخش صادرات 15 درصد است كه البته اداره كار تعاون و رفاه اجتماعي استان توان افزايش اين سهميه را دارد گفت: بيش از 50 درصد از ساخت و ساز هاي استان نيز بر عهده شركت هاي تعاوني بوده است.

صفايي به روز رساني اطلاعات و آمار شركت هاي تعاوني ها را از جمله فعاليت هاي آتي اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان برشمرد و اظهار كرد: يكي از راه هاي تحقق اقتصاد مقاومتي مورد نظر مقام معظم رهبری رشد شركت هاي تعاوني در بخش هاي مختلف اجتماعي و اقتصادي است.

مدير كل تعاون، کار و رفاه اجتماعي خوزستان افزود: در اين هفته طرحي از سوي اداره كل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان با عنوان طرح تحول تعاوني ها در راستاي تببين نقش تعاوني ها ارائه كرديم. در این طرح به توسعه مديريت و توانمند سازي منابع انساني نيازمند هستيم. مديران تعاوني ها بايد اطلاعات خود را به روز و با مولفه هاي اقتصادي جديد بیشتر آشنا شوند.

صفايي تقويت تعاملات دورن شبكه اي در بخش تعاون را يكي ديگر از برنامه هاي طرح تحول تعاون برشمرد و افزود: متاسفانه شركت هاي تعاوني استان در بخش هاي مختلف با يكديگر در ارتباط نيستند كه اين روند نيازمند اصلاح سازي است.

وي عنوان كرد: اميدوار هستيم با بهره گيري از بسته هاي حمايتي دولت از تعاوني ها به منظور ايجاد اشتغال با تامين منابع انساني به تعاوني ها بیش از پیش كمك كنيم.

مدير كل تعاون، کار و رفاه اجتماعي خوزستان افزود: هفته تعاون فرصتي است تا به مناسبت هاي مختلف مباحثي فراواني را پيرامون نقش تعاون در توسعه كشور و به بالطبع آن در استان داشته باشيم.

وي با بيان اينكه نهضت تعاون 180 سال پيش در كشور انگلستان با تاسيس يك تعاوني شكل گرفت اظهار كرد: تاسيس اين تعاوني نقش بسياري در اقتصاد جهان از همان زمان تا كنون ايفا كرده است.

صفايي یادآور شد: در كشور هاي توسعه يافته دنيا شركت هاي تعاوني به عنوان يك الگوي اقتصادي در حال استفاده است.

مدير كل تعاون، کار و رفاه اجتماعي خوزستان با اشاره به اينكه  55 درصد از اقتصاد كشور كانادا در حوزه حمل و نقل بر عهده تعاوني ها است اظهار كرد: به مبحث تعاون در آموزه هاي ديني در راستاي رشد اقتصادي جامعه توجه ويژه اي شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار