تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۷۰۰۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان:
الگوی کشت اقتصادی در کشور وجود ندارد
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: الگوی کشت اقتصادی در کشور ما وجود ندارد.

محمد شمسایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر می‌خواهیم یک بخش کشاورزی پررونق و اقتصادی داشته باشیم باید در کنار آن، توسعه صنایع جانبی را به طور ویژه در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: موضوع مهم دیگری که باید مورد توجه سیاستگذاران بخش کشاورزی قرار گیرد، مقوله الگوی کشت محصولات کشاورزی و مهم‌تر از آن تعیین تکلیف الگوی کشت اقتصادی است که محصولات مرتبط با شیلات هم در زمره آنها قرار دارد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور ما در بخش کشاورزی نداشتن الگوی کشت اقتصادی است که باید برای این مشکل هر چه سریع‌تر راه حل اندیشه و در خصوص آن تعیین تکلیف شود.

شمسایی عنوان کرد: کشاورز باید بتواند هر گونه کشت را انجام دهد و کار صحیح و اساسی آن است که ما بتوانیم بستری مناسب برای کشاورز مهیا کنیم که هم بتواند تولیدی اقتصادی و هم تولیدی با کیفیت از محصولات کشاورزی داشته باشد.

عضو کارگروه کشاورزی استان خوزستان اضافه کرد: این فرضیه که بدون توجه به صادرات بتوان رونق و توسعه اقتصادی در بخش کشاورزی ایجاد کرد فرضیه‌ای باطل است و صادرات در بهبود شرایط حاکم بر کشاورزی ما دارای جایگاهی ویژه است.

وی ادامه داد: باید با جدیت تمام در کنار پرداختن به موضوعات اقتصادی، تحقیق و بررسی لازم را برای تشخیص پیش‌نیازهای حاصل شدن شرایط مطلوبی که به دنبال آن هستیم، داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تاکید کرد: اگر با برنامه‌ریزی جامع و علمی بر روی پیش‌نیازها کار تخصصی نشود قطعا در اجرای تمام طرح‌ها با مشکل مواجه خواهیم شد.

شمسایی افزود: باید بیشتر از آنکه به دنبال کار سخت‌افزاری باشیم به موضوع توسعه نرم‌افزاری در این حوزه توجه داشته باشیم.

این مدیرعامل در ادامه به توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و همچنین توجه به صنایع جانبی و فرآوری محصولات کشاورزی تاکید ویژه کرد و گفت: باید بدانیم امکان رقابت با دنیا را در چه زمینه‌هایی داریم و آن بخش‌ها را تقویت کنیم و بعد به دنبال ایجاد تکنولوژی جدید در کشور باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار