تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۷۰۰۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث بزرگ‌ترين مجتمع آموزش و پرورش عشاير در خوزستان
مدير آموزش و پرورش عشاير خوزستان از نواختن زنگ استانی آغاز سال تحصيلي، در يكي از مدارس عشايری خبر داد.

حميد قنبري اظهار داشت: براي اين‌كه نگاه مسئولان ارشد استان را به جامعه توليدگر عشاير معطوف كنيم، رايزني‌ها و مكاتبات متعددی با حوزه‌هاي مختلف مجموعه مديريت ارشد استان انجام شد تا اين جمعيت كه مورد كم‌لطفي و بي‌مهري قرار گرفته‌است به جايگاه اصلي خود دست يابد. يكي از برنامه‌هايی كه در اين جهت پيشنهاد شد، نواختن نمادين زنگ آغاز سال تحصيلي در يكي از مدارس عشايري است.

وي ادامه‌داد: خوشبختانه اين موضوع در جلسه 8 شهريورماه شوراي آموزش و پرورش استان به تصويب رسيد. در يكي دو روز آينده نيز مدرسه و منطقه عشايري موردنظر براي برگزاري اين مراسم معرفي خواهد شد. اميدوار هستيم این رویداد در اول مهرماه، آغازی بر رنگ باختن چالش‌هاي عشاير باشد.

کلنگ‌زنی بزرگ‌ترين مجتمع آموزش و پرورش عشاير در 19 شهریور

مدير آموزش و پرورش عشاير خوزستان گفت: در منطقه شهرك قلي‌پور شوشتر، 600 دانش‌آموز در 2 اتاق و تعدادي كانكس و فضاي غيراستاندار تحصيل مي‌كنند که خوشبختانه با پيگيري‌هاي چندماهه و تصويب تامين اعتبار موردنياز از سوي موسسه بنياد بركت، بزرگ‌ترين مجتمع آموزش و پرورش عشاير در استان، در این منطقه احداث خواهد شد.

قنبري عنوان كرد: كلنگ ساخت اين مجتمع 19 شهريورماه، در منطقه شهيد قلي پور شوشتر به زمين زده خواهد شد. اين مجتمع 12 كلاسه و داراي امكاناتی چون كارگاه، آزمايشگاه، سالن 400 نفري، سايت، ميدان ورزشي و غيره است. ساخت اين پروژه كار بسيار بزرگي است كه قطعا مي‌تواند آينده بچه‌هاي عشاير را دست خوش تغيرات مثبت كند.

تخصيص 5 ميليارد تومان جهت ساماندهی مدارس عشايري

وي با بيان اين‌كه 50 درصد مدارس عشايری، غيراستاندارد و داراي فضاي خطرناك هستند، ‌افزود: با توجه به وضعيت مدارس عشايري، استانداري خوزستان تخصيص 5 ميليارد تومان جهت تجهيز، تعمير و ساماندهی زيرساخت مدارس عشايري را مصوب کرد؛ اين اقدام در آستانه بازگشايي مدارس، كاري بزرگ بوده و بي شك مي‌تواند موجي از شوق و شعف و شادماني را براي دانش‌آموزان عشايري به ارمغان آورد.

آموزش دانش آموزان عشایری با لپ‌تاپ و تبلت

مدير آموزش و پرورش عشاير خوزستان گفت:‌ همچنين با توجه به پيگيري انجام شده، 150 ميليون تومان جهت خريد لپ‌تاپ و تبلت براي آموزش دانش‌آموزان اختصاص داده شد كه تخصيص اين اعتبار ابتداي مهر ابلاغ مي‌شود تا بستر آموزشي مناسبي براي دانش آموزان عشايري ايجاد شود.

قنبري عنوان كرد: هدف و رسالت اصلي ما در آموزش و پرورش عشاير، پوشش حداكثري دانش‌آموزان بازمانده از تحصيل است. تمام تلاش خود را به‌كار خواهيم گرفت كه همه افراد واجب التعليم بين 6 تا 11 سال را شناسايي کرده و تحت آموزش قرار دهيم.

فعالیت 573 مدرسه عشایری در استان

وي گفت: جمعيت دانش‌آموزان عشايري ‌14 هزار نفر است كه در دوره‌هاي ابتدايي، راهنمايي، متوسطه و كار و دانش تحصيل مي‌كنند و در 14 منطقه عشايري الوار گرمسيري، شوش، دزفول، سردشت، لالي، گتوند، انديكا، مسجدسليمان، رامهرمز، صيدون، باغملك، دهدز، ايذه و هويزه مستقر هستند.

مدير آموزش و پرورش عشاير خوزستان اظهارداشت:‌ اين اداره در 35 هزار كيلومتر محدوده استان و در مناطق صعب‌العبور 573 مدرسه دارد اما از نظر تجهيزات و امكانات وضعیت مطلوبی ندارد.

راه‌اندازي دوره پيش‌دبستاني، برای نخستین‌بار در مدارس عشايری

قنبري در ادامه به راه‌اندازي دوره پيش‌دبستاني براي نخستین‌بار در مدارس مناطق عشايري استان اشاره كرد و افزود: امسال با تامين اعتبار، نوآموزان پيش‌دبستاني نيز در كنار دانش آموزان وارد مدرسه خواهند شد و تحت آموزش دوره پيش دبستاني، مهارت‌هاي زندگي و آموزش‌هاي اوليه قرار مي‌گيرند.

وي ادامه‌داد: يكي از رويكردهاي ما ايجاد تعامل سازنده با همه مسئولان و كارگزاران حوزه‌هاي علمي، فرهنگي، سياسي و نظامي مرتبط با حوزه عشاير، است. در این جهت با تشكيل جلسه با فرماندار، امام جمعه، رييس امور عشاير، مديركل آموزش و پرورش و هلال احمر به نوعي هم‌افزايي در امور ايجاد شد.

قنبري گفت: دستگاه‌ها و ارگان‌هاي مختلف مرتبط با حوزه عشاير به تنهايي نمي‌توانند همه امور در اين حوزه را انجام دهند لذا با ايجاد هم‌افزايي و استفاده از قدرت همه، مي‌توان اقدامات موثر در حوزه عشاير را نهادينه كرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار