تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۷۰۰۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار ایذه خبر داد :
اجرای طرح‌های ترافیک بازگشایی مدارس در ایذه
شب گذشته جلسه بررسی مشکلات آموزش‌ و ‌پرورش ایذه برای بازگشایی مدارس، در سالن شهدای ساختمان فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

شهردار ایذه از اجرای طرح‌های ترافیکی ویژه آغاز سال تحصیلی جدید در این شهر خبر داد.

مهران باباپور در جلسه شورای آموزش و پرورش که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: مقدمات کار برای اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های ماه بازگشایی مدارس فراهم شده و شهرداری در راستای وظایف خود در این راستا عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خط‌‌کشی معابر از جمله برنامه‌هایی است که در روزهای پایانی شهریورماه و نزدیک به نخستین روز بازگشایی مدارس انجام خواهد شد، به آرام‌سازی مسئله ترافیک شهر از ابتدای مهرماه اشاره کرد.

شهردار ایذه همچنین در خصوص نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده جدید عنوان کرد: تمام لوازم مورد نیاز طرح ترافیک برای نصب فراهم شده و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان این اقدام صورت خواهد گرفت.

باباپور از ترمیم و شست‌و‌شوی تابلوهای قدیمی، شست‌و‌شوی خیابان‌ها برای نخستین روز فعالیت مدارس در سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: در بحث ناوگان حمل نقل مدارس اقدامات مربوط به حوزه شهرداری صورت گرفته و وارد شدن اداره آموزش و پرورش در راستای بررسی امنیت و چگونگی ارائه خدمات این ناوگان لازم است.

وی بیان کرد: در خصوص خیرین مدرسه‌ساز و همکاری در بهسازی مدارس تدابیری اندیشیده شده و در سال آینده از خیرین جدید در کنار خیرین قدیمی استفاده خواهد شد.

شهردار ایذه در پایان گفت: از افراد علاقه‌مند به‌کارهای خیر در این راستا دعوت می‌شود تا با حضور در فرمانداری و تشکیل جلسه همکاری خود را اعلام کنند.

* لزوم توجه مسئولان به نیازهای اساسی دانش‌آموزان ایذه‌ای

رئیس اداره آموزش و پرورش ایذه خواستار توجه مضاعف مسئولان به نیازهای اساسی دانش‌آموزان این شهرستان محروم شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش ایذه در این جلسه اظهار کرد: برای بررسی و بهبود مسائل موجود در مدارس شهرستان، بهتر است تعدادی از این مدارس به‌صورت هئیت امنایی شده تا مراحل پیشرفت و بهبود مدرسه بهتر مورد بررسی قرار گیرد.

جواد آذرشب افزود: با توجه به اینکه اکثر خیرین مدرسه‌ساز استان خوزستان و ریاست آن ایذه‌ای هستند، مسائل و مشکلات این حوزه در شهرستان را بیشتر مورد توجه خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه با تشکیل دوباره نهادهای خیر مدرسه‌ساز می‌توان بخش اعظمی از مشکلات فضا و تجهیزات را مورد بررسی و تکمیل قرار داد، خواستار از سر‌گیری فعالیت این گروه در شهرستان شد.

آذرشب ادامه داد: ارائه راهکار برای حل مشکلات این حوزه چیزی بوده ‌ که در جلسات مختلف این اداره خواسته‌ایم و همواره این ایده و نظرات باعث پیشرفت کار خواهد شد.

این مسئول در پایان به اجرای ویژه برنامه‌های مربوط به بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در مدارس شهرستان اشاره کرد و از همه مسئولان خواست با‌ توجه به منطقه محروم بودن ایذه، به نیازهای اساسی دانش‌آموزان توجه بیشتری کنند.

* سرانه دریافتی مدارس ایذه ناچیز است

رئیس اداره نوسازی مدارس ایذه گفت: سرانه دریافتی مدارس این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته بسیار ناچیز است.

محمد مرادی در نشست هماهنگی و اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش برای فصل بازگشایی مدارس شهرستان ایذه اظهار داشت : سرانه دریافتی مدارس این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته بسیار ناچیز است.

رئیس اداره نوسازی مدارس ایذه افزود: این کاهش اعتبار باعث انباشتگی بدهی‌ها شده‌ و مدارس را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی در ادامه به مشکل خرید تجهیزات برای مدارس اشاره کرد و گفت: امید می‌رود در این زمینه مسئولان توجه و حمایت بیشتری از مدارس این شهرستان داشته باشند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار