تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۷۰۰۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان خبر داد :
حضور بهزیستی خوزستان در نخستین نمایشگاه تجهیزات و وسایل کمکی معلولان
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان از حضور بهزیستی خوزستان در نخستین نمایشگاه تجهیزات و وسایل کمکی ویژه افراد دارای معلولیت خبر داد.

سید غلامعلی جعفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر چه برخی اقلام نیز مانند انواع سمعک و یا تجهیزات ویژه افراد دارای اختلال بینایی از خارج از کشور وارد می‌شود ولی در حال حاضر بسیاری از تجهیزات و وسایل کمکی مورد نیاز معلولان با همت تولیدکنندگان داخلی تولید می‌شود.

وی افزود: در همین رابطه سازمان بهزیستی براساس بند ج ماده 3 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و به استناد مواد 4و5 سیاست‌های سلامت، ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری اقدام به برگزاری نخستین نمایشگاه تجهیزات و وسائل کمکی ویژه افراد دارای معلولیت مشتمل بر مجموعه وسایل توانبخشی و بهداشتی مورد نیاز معلولان با همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد کرده است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان تصریح کرد: این نمایشگاه از 18 تا 20 شهریورماه سال جاری در تهران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

جعفری هدف از برگزاری این نمایشگاه را، آگاه‌سازی جامعه از محصولات تولید شده ویژه افراد دارای ناتوانی، ارتقای سطح دانش و مهارت تولیدکنندگان در ارائه خدمات مطلوب به افراد دارای ناتوانی و معلولیت، حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان، معرفی نوآوری‌ها، ابداعات و اختراعات و ایجاد بستر متناسب با نیاز و امکانات جامعه هدف، معرفی فن‌آوری‌های نوین کمک توانبخشی و وسایل مورد استفاده در زندگی روزمره، آشنایی و به روز کردن دانش کارشناسان فعال در حوزه توانبخشی پزشکی و کیفی‌سازی فرآیند زنجیره تولید محصولات تا استفاده مصرف‌کنندگان عنوان کرد.

وی در خصوص فرآیند تهیه وسایل و تجهیزات توانبخشی در استان گفت: در ابتدا نسبت به بررسی و شناخت وسایل از نظر کمی و کیفی و خدمات پس از فروش شرکت‌های مختلف اقدام و سپس اعتبارات تخصیص داده شده از سوی بهزیستی کشور، وزارت رفاه و اعتبارات استانی است که با توجه به نوع معلولیت و اعلام نیازسنجی از شهرستان‌ها نسبت به تهیه و توزیع وسایل اقدام و در نهایت آموزش استفاده از وسایل کمک توانبخشی توسط کارشناسان توانبخشی در سطح شهرستان صورت می‌گیرد.

این مسئول گفت: تعداد 9 هزار و 334 نفر در سال 92 از خدمات واحدهای توان‌پزشکی (فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی، شنوایی‌شناسی و بینایی‌سنجی) بهره‌مند شده‌اند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان عنوان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی در حاشیه نمایشگاه برای کارشناسان استان و جامعه هدف، ارائه تخفیفات ویژه نمایشگاه به مراجعان، تعمیر و سرویس وسایل کمک توانبخشی معلولان در برخی از غرفه‌ها، معرفی نوآوری‌ها و ابداعات در حوزه وسایل و تجهیزات مورد نیاز افراد معلول از فعالیت‌های جنبی این نمایشگاه است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار