تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۷۰۱۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم توجه به بهداشت آب مصرفی در مدارس
مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: بهداشت آب مصرفی در مدارس در حفظ سلامت دانش‌آموزان بسیار حایز اهمیت است و با توجه به این که دانش‌آموزان مقطع دبستان در جمعیت با ریسک بالا و حساس قرار دارند، سلامت روان و سلامت جسمی این کودکان برای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی بسیار مهم است و در بازدید از مدارس، موضوع آب مصرفی در اولویت قرار می‌گیرد.

مهران معلم اظهار کرد: آب مورد استفاده در مدارس باید دارای سلامت کامل باشد، آب‌سردکن‌ها باید درست کار کنند و با توجه به تعداد دانش‌آموزان، باید در مدارس به تعداد کافی آب‌سردکن وجود داشته باشند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که ممکن است آب‌سردکن به دلیل عدم سرکشی مسئولان مدارس، به محلی برای انتقال بیماری تبدیل شود که لازم است نسبت به رعایت بهداشت آب‌سردکن‌ها در مدارس توجه بیشتری اعمال شود.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان افزود: نکته‌ای که در مدارس باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، پاکیزگی سرویس‌های بهداشتی است‎. در نبود بهداشت است که بیمار‌های روده‌ای و انگلی امکان انتقال پیدا می‌کنند.

معلم عنوان کرد: اگر در پاکیزگی سرویس‌های بهداشتی سهل‌انگاری صورت بگیرد، با توجه به تجمعی بودن این مکان‌ها، بیماری‌ها به راحتی به بقیه دانش‌آموزان منتقل می‌شوند و به دنبال ابتلای کودک به بیماری‌های روده‌ای و انگلی، دانش‌آموز دچار افت تحصیلی و دیگر مشکلات نیز خواهد شد.

وی در ادامه به مدارس حوزه روستایی اشاره کرد و گفت: تامین آب بهداشتی برای مدارس روستایی از جمله نکات بسیار مهمی است که باید در طول سال تحصیلی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان افزود: برخی مدارس روستایی به دلایلی از جمله افت فشار آب یا ناکافی بودن جریان آب در شبکه توزیع، در ساعاتی از شبانه‌روز دچار مشکلاتی می‌شوند که انتظار می‌رود مدیران حوزه آموزش و پرورش روستایی و بخشداران به حل این مشکل بپردازند.

معلم اظهار کرد: اگر در مدارس منبع ذخیره آب وجود دارد، باید پیش از استفاده، این منابع به خوبی شست‌وشو، گندزدایی و لایروبی شوند و اگر منبع ذخیره آب نیاز به تعویض داشته باشد حتما آن را تعویض کنند تا کمبود یا قطعی جریان آب، منجر به ایجاد تبعات بد بهداشتی در مدارس روستایی نشود.

وی عنوان کرد: مراکز بهداشت روستایی حتما این نکته را جدی بگیرند که در سال تحصیلی نباید هیچ مدرسه‌ای قطعی جریان آب به خصوص قطعی آب شرب داشته باشد.
:
:
:
آخرین اخبار