تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۷۰۱۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره محیط‌ زیست انسانی اداره کل محیط‌ زیست استان خوزستان :
آب رودخانه کارون شور شده است
رئیس اداره محیط‌زیست انسانی اداره کل محیط‌ زیست استان خوزستان گفت: درحال حاضر آب رودخانه کارون از شیرینی به شوری رسیده است.

هلنا کعبی، رئیس اداره محیط‌ زیست انسانی اداره کل محیط‌ زیست استان خوزستان در خصوص وضعیت رودخانه کارون اظهار داشت: براساس وظیفه‌ای که محیط‌ زیست استان خوزستان برعهده دارد، از رودخانه کارون محافظت کرده و در راستای مقابله از ورود پسآب‌های بیمارستانی و صنعتی به رودخانه گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه پساب‌های صنعتی تعداد محدودی از صنایع به رودخانه منتقل می‌شود، گفت:  ما امروزه شاهد رشد بی‌رویه پرورش ماهی غیرمجاز در اطراف رودخانه کارون هستیم که این امر باعث شده است که فاضلاب به رودخانه منتقل شود.

رئیس اداره محیط‌ زیست انسانی اداره کل محیط‌ زیست استان خوزستان با اشاره به اینکه سد گتوند باعث شوری رودخانه کارون شده است؛ درحقیقت درحال حاضر آب رودخانه کارون از شیرینی به شوری رسیده است، افزود: فاضلاب شهری عمده‌ ترین مشکل در زمینه آلودگی رودخانه کارون است.

کعبی با بیان اینکه بیشتر اراضی کشاورزی به سمت کشت برنج رفته است و برای آبیاری از آب رودخانه کارون استفاده می‌کند، اظهار داشت: جلسات متعددی بسیاری برای بهبود وضعیت رودخانه کارون برگزار کردیم ولی به دلیل اینکه این پرورش ماهی‌ها از سوی افرادی ناشناس صورت می‌گیرد، شناسایی‌ آنها سخت است، نمی توان به راحتی برخورد کرد؛ در حقیقت اگر شرکت خاصی بود می توانستیم از نظر حقوقی وارد شویم.

وی با بیان اینکه حجم آب رودخانه کارون کاهش یافته است، ادامه داد: با همکاری محیط‌زیست، شیلات و جهاد کشاورزی از این واحد‌هایی که پرورش غیرمجاز ماهی را انجام می‌دهند، شکایت کردیم.از هفته گذشته شروع به برداشتن پمپاژ محل پرورش ماهی کردیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار