تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۷۰۲۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اطلاعات دریافتی در طرح سرشماری عمومی کشاورزی ارتباطی به یارانه ندارد
معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان در جلسه ستاد اجرایی طرح سرشماری عمومی کشاورزی استان ضمن بررسی گزارش‌های اعضای ستاد، نکاتی را در رابطه با افزایش کیفیت اجرای این طرح عنوان کرد.

امید حاجتی با تاکید بر اهمیت این طرح اجرایی از مسولان خواست با تبلیغات صحیح و واضح این اطمینان به کشاورزان و بهره‌برداران داده شود که نه‌تنها اطلاعات دریافتی در این طرح هیچ‌گونه ارتباطی با بحث یارانه و یا بحث مالیاتی ندارد، بلکه موجب بهبود وضعیت کشاورزی استان نیز می‌شود.

وی تصریح‌کرد: به منظور آمادگی هرچه تمام‌تر نیروهای آمارگیر لازم است پس از 14 روز آغازین اجرای طرح مبلغ پیش پرداخت در اختیار این نیروها قرار گیرد.

حاجتی با تاکید بر همکاری کامل و همه جانبه اعضا با قائم مقام طرح سرشماری عمومی از وی خواست که به فرمانداری‌های تازه تاسیس توجه ویژه‌ای شود و کمبود و یا نیازهای احتمالی آن‌ها برطرف شود.

معاون استاندار خوزستان خطاب به اعضای ستاد اجرایی این طرح جامع افزود: اصل قضیه سرشماری بیشتر بحث انفورماتیک آن است که آن را از سایر سرشماری‌های گذشته مجزا می‌کند؛ از این رو انتظار می‌رود در این زمینه توجه شایانی شود.

وی همچنین از مسؤلان مربوطه خواست به منظور بالا بردن کیفیت اجرای طرح، هزینه تجهیز برای فرمانداری‌های تازه تاسیس و نیز تجلیل از فرمانداران نمونه که همکاری شایان توجه داشتند، تامین و تخصیص داده شود.

همچنین سیدلطف‌الله هاشمی، قائم مقام اجرایی طرح سرشماری عمومی کشاورزی خوزستان، گفت: مرحله دوم آموزش آمارگیران با نظارت ناظرین به پایان رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: طرح سرشماری عمومی کشاورزی استان خوزستان همزمان با سایر استان‌های کشور در تاریخ پنجم مهرماه آغاز خواهد شد.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خوزستان افزود: 97 درصد معاونین فنی و کارشناسان مورد نیاز طرح تامین شده است و مابقی در مرحله سوم آموزشی انتخاب خواهند شد. مرحله سوم آموزش نیز دوشنبه، 24 شهریورماه آغاز می‌شود و طبق بررسی‌های صورت گرفته قرارداد آمارگیران پس از اتمام این مرحله تنظیم خواهد شد و امکانات مورد نیاز در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به آموزش حدود 271 آمارگیر گفت: آموزش مرحله دوم انجام شده و ناظرین بررسی لازم را نیز انجام داده‌اند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار