تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۷۰۲۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان:
متقاضیان صدور دفترچه بیمه سلامت در استان به 310 هزار نفر رسید
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: از آغاز اجرای طرح ملی بیمه همگانی سلامت تاکنون ، 310 هزار خوزستانی برای دریافت دفترچه درمانی بیمه سلامت ثبت نام کرده اند.

دکتر احسان الله منفرد نیاکی با بیان قبل از شروع این طرح ملی پیش بینی می شد شمار شهروندان خوزستانی که زیرپوشش هیچ بیمه ای قرار ندارند 400 تا 450 هزار نفر باشند از عموم افرادی که شرایط دریافت دفترچه بیمه سلامت را دارند خواست با مراجعه به سامانه bimesalamat.ir ثبت نام کرده تا در همان روز دفترچه بیمه سلامت خود را از دفاتر پیشخوان دریافت کنند.

وی گفت: تاکنون برای بیش از 260 هزار شهروندان خوزستانی دفترچه بیمه سلامت صادر شده که از این تعداد 200 هزار نفر دفترچه خود را دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در ادامه با بیان اینکه مرحله نخست طرح تحول نظام سلامت با موفقیت و با حداقل خطا در استان اجرا شده است گفت: با اجرای این طرح ملی شمار مراجعه کنندگان به بیمارستان های دولتی به منظور بهره مندی از مزایای دفترچه بیمه سلامت افزایش یافته است.

وی افزود: هم اکنون بار اصلی هزینه های درمانی از دوش مردم برداشته شده به همین دلیل مردم با خیالی آسوده و بدون دغدغه به بیمارستان ها مراجعه می کنند.

وی گفت: براساس طرح تحول نظام سلامت که از اول اردیبهشت امسال در کشور به اجرا درآمد، بیماران بستری در بیمارستان های دولتی که دارای دفترچه بیمه سلامت و یا هرگونه دفترچه درمانی باشند تنها 10درصد همه هزینه خود را پرداخت می کنند که این درصد برای روستاییان و عشایر که زیرپوشش صندوق بیمه روستاییان قرار دارند تنها پنج درصد است.

وی افزود: همه مراکز درمانی دولتی موظف هستند همه خدمات را به صورت یکسان و تعرفه مساوی با هر دفترچه درمانی اعم از تامین اجتماعی ، نیروهای مسلح و بیمه سلامت به بیماران ارایه و میزان فرانشیز را طبق قانون و نه بیشتر از مردم دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان افزود: طرح ملی تحول نظام سلامت با وجود نوپا بودن ، در کشور و خوزستان خوب پیش رفت و انتظارات مورد نظر را برآورده کرد و امیدواریم این طرح بتواند مشکلات سلامت و گرانی درمان در کشور را به حداقل برساند و یکی از مشکلات اساسی مردم را برطرف کند.

دکتر منفرد نیاکی افزایش امید به زندگی ، ایجادنشاط و کاهش آلام بیماران ناشی از ناچیز بودن هزینه های درمانی و بستری را پیامدهای مثبت طرح تحول نظام سلامت ذکر کرد و افزود: پرداخت زیرمیزی یا با هر عنوان دیگری به پزشکان ممنوع بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد می شود.

دکتر منفرد نیاکی با بیان اینکه وزارت بهداشت ، درمان و امور پزشکی ، دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و ستادهای استانی بیمه سلامت بر اجرای درست این طرح ملی و فراگیر نظارت می کنند افزود:سامانه تلفنی 1590 به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایات ، پیشنهادها و انتقادات مردم در خصوص اجرای طرح تحول نظام سلامت می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار