تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۷۰۳۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت جهانی شوش رویدادی مهم در عرصه فرهنگی ایران است
محوطه باستانی شوش قرار است در سال 2015 میلادی به ثبت جهانی برسد،شوش یکی از معروف ترین تمدن های کهن است که زمانی پایتخت حکومت عیلام و همچنین پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بوده است
فرماندار شوش گفت: ثبت جهانی محوطه باستانی شوش در فهرست آثار جهانی رویدادی مهم در عرصه فرهنگی استان خوزستان و کشور است.

رضا نجاتی روز یکشنبه در جریان بازدید از روند ساماندهی محوطه باستانی شوش افزود: تحقق این رویداد مهم نقش مهمی در توسعه فرهنگی و اقتصادی استان خوزستان و شهرستان شوش خواهد شد.

وی با تشریح نقش و جایگاه شوش در عرصه فرهنگی جهان به عنوان یک شهر زنده دنیا و قطب گردشگری استان خوزستان افزود: آثار و محوطه تاریخی شوش ظرفیتی برای معرفی تاریخ و تمدن ایران زمین است.

نجاتی گفت: ساماندهی محوطه باستانی شوش مشارکت جدی مردم و دستگاههای اجرایی استان و شهرستان را می طلبد.

وی خاطر نشان کرد: محدوده آثار باستانی شوش جزء لاینفک املاک سازمان میراث فرهنگی بوده و دستگاههای اجرایی نمی توانند در این محدوده تغییراتی ایجاد نمایند.

فرماندار شوش گفت: مجموعه فرمانداری تمام تلاش خود را برای فراهم کردن زمینه ثبت جهانی محوطه باستانی شوش بکار خواهد گرفت و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

شهر باستانی شوش یکی از معروف ترین تمدن های کهن است که زمانی پایتخت حکومت عیلام و همچنین پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بوده است.

محوطه باستانی شوش قرار است در سال 2015 میلادی به ثبت جهانی برسد.

استان خوزستان تاکنون معبد چغازنبیل و سازه های آبی شوشتر را در فهرست میراث فرهنگی جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به ثبت رسانده است.
:
:
:
آخرین اخبار