تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۷۰۴۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح 2 پروژه دانشکده‌مهندسی دانشگاه‌چمران
پروژه‌های سالن آموزش و مرکز پردازش‌های سریع دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز افتتاح شد.

دکتر حمیدرضا غفوری رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز، در مراسم افتتاح این پروژه‌ها که با حضور رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه انجام شد، اظهارداشت: سالن جدید آموزش دانشکده که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است به گونه‌ای طراحی شده که خدمات‌دهی به دانشجویان تسهیل شود.

وی افزود: با داشتن سیستم نوبت‌دهی اتوماتیک، گردش کار آموزش کاملا مکانیزه بوده و مراحل انتخاب واحد دانشجویان با آرامش و سریع انجام می‌شود که رضایت‌مندی دانشجویان و کارکنان را خواهد داشت.

غفوری ادامه‌داد: مراحل آزمایشی این سیستم آموزش با موفقیت انجام شده و  امسال با همکاری و مشورت اداره تعمیرات، این پروژه عملیاتی شد و به‌طور کامل به اجرا در آمد.

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین در خصوص پروژه مرکز پردازش‌های سریع محاسباتی، توضیح داد: این پروژه توسط اعضای هیئت علمی گروه کامپیوتر و با پیگیری خانم دکتر نادران عضو هیئت علمی این گروه به انجام رسید.

وی افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز نخستین دانشگاه در جنوب غرب کشور است که مرکز پردازش‌های سریع را راه‌اندازی کرده‌است.

به گفته غفوری، برای راه‌اندازی این مرکز تاکنون 120 میلیون تومان هزینه شده  که از این رقم، 50 میلیون تومان توسط ستاد هوا فضای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش دیگر از اعتبار معاونت پژوهشی و از محل تجمیع گرنت‌های اساتید تامین شده است.

وی از این مرکز به عنوان یک زیرساخت یاد کرد و تصریح کرد: از طریق مرکز پردازش‌های سریع دانشگاه، صنایع و دانشگاه‌های استان می‌توانند به شبکه گرید ملی متصل شوند و امکان محاسبات دقیق و پیچیده برای آن‌ها فراهم می‌شود.

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: این مرکز یک زیرساخت اولیه است و امیدواریم با حمایت صنایع استان ارتقا یابد.

غفوری یادآور شد: برای تکمیل این مرکز و ارتقاء آن، حداقل به دو برابر رقمی که تاکنون هزینه شده، نیاز است.

وی همچنین خواستار حمایت بیشتر و جدی‌تر دانشگاه و صنایع استان برای توسعه و تقویت این مرکز شد.
:
:
:
آخرین اخبار