تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۰۴۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعضای جدید هیئت نظارت و ارزیابی دانشگاه‌های خوزستان معرفی شدند
در جلسه ای با حضور سرپرست و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز اعضای جدید هیئت نظارت و ارزیابی دانشگاه‌های استان برای سومین دوره فعالیت معرفی و از اعضای سابق این هیئت(دوره دوم) قدردانی و تجلیل شد.

در این نشست دکتر محمد زادکرمی دبیر هیئت نظارت و ارزیابی دانشگاه‌های استان، گزارشی از دوره سه ساله فعالیت هیئت نظارت ارائه داد و اظهارداشت: در طی سال‌های 90 تا 92 شاهد افزایش تعداد مراکز آموزش عالی استان و تعداد دانشجویان بودیم اما این شورا تلاش کرد با افزایش بازدیدها در جهت ارتقای کیفیت آموزشی گام بردارد.

وی با اشاره به این‌که تفاوت در روند رشد دانشجو در دانشگاه‌های مختلف متفاوت، افزود: برخی مراکز آموزش عالی رشد قابل توجهی در ایجاد رشته‌های جدید داشتند اما به دلیل نبود امکانات آزمایشگاهی و کمبود استاد در دروس تخصصی با مشکل مواجه شده‌اند.

زادکرمی تصریح کرد: نخستین کار شورای نظارت در دوره جدید فعالیت آن، ادامه کارهای پیشین و بازدید از مراکز آموزشی است و مراکزی که به آن‌ها در خصوص نواقص و کاستی ها هشدار داده بودیم اکنون باید از خود دفاع کنند.

وی با بیان این‌که وزارت علوم اکنون بر بحث کیفیت آموزشی بسیار تاکید دارد، لازمه تحقق این هدف را بازدیدهای مستمر و گزارش کمبودها و پیگیری رفع آنها عنوان کرد و افزود: البته نباید در بازدیدها دانشگاه‌ها احساس کنند هیئت نظارت و ارزیابی استان قصد مچ گیری دارد بلکه هدف ما کمک به ارتقاء کیفیت آموزشی آن‌هاست.

همچنین دکتر محمد رعایایی اردکانی سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز، با بیان این‌که آموزش عالی تنها در دست وزارت علوم نیست، افزود: اکنون دانشگاه آزاد و پیام نور در کوچکترین شهرها شعبه دارند در حالی که از نظر کیفیت آموزشی در سطح مناسبی نیستند.

وی ادامه دارد: در شهرها و مناطق بسیار دور افتاده که حتی دبیرستان به تعداد کافی برای دختران وجود ندارد، دانشگاه پیام‌نور شعبه دارد به این ترتیب چگونه می‌توان انتظار  کیفیت آموزش را داشت.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز در عین حال با حساس و اثرگذار دانستن فعالیت و بازدیدها و تذکرات هیئت نظارت و ارزیابی، خاطرنشان کرد: فعالیت این شورا تا حدی در بهبود کیفیت آموزشی تاثیرگذار است اما به طور ریشه‌ای اثر گذار نیست.

رعایایی از اعضای هیئت نظارت و ارزیابی استان در دوره دوم تشکر و قدردانی نمود و برای اعضای جدید این شورا آرزوی موفقیت کرد.

در انتهای این نشست، از سوی دبیرخانه هیئت نظارت و ارزیابی استان لوح تقدیر به دکتر زرگر شوشتری، دکتر شریفی، دکتر نجف زاده و دکتر پوررضا، اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید چمران و اعضای سابق هیئت نظارت و ارزیابی، اهدا شد.

لازم به ذکر است که در راستای اجرای ماده 4 آیین نامه تشکیل و نحوه فعالیت شورای نظارت و ارزیابی آموزش عالی، اعضای زیر به عنوان اعضای سومین دوره هیئت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان خوزستان از سوی وزارت علوم منصوب شده اند.

- دکتر محمود آبدانان مهدیزاده – عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز

- دکتر سعید برومند نسب- عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز

- دکتر محمد رحیم حاجی حاجیکلایی- عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز

- دکتر مسعود خداپناه- عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز

- دکتر مسعود برادران- عضو هیئت علمی دانشگاه رامین خوزستان

- دکتر بابک دوست شناس-عضو هیئت علمی دانشگاه علوم دریایی خرمشهر

- دکتر پژمان نیک اندیش- عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول

- دکتر علیرضا اقبالی- عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور

گفتنی‌است دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان دانشگاه منتخب مسئولیت هدایت و اجرای نظارت و ارزیابی کلیه موسسات و مراکز آموزش عالی استان را عهده‌دار است.
:
:
:
آخرین اخبار