تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۷۰۷۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان خبر داد :
اختصاص300میلیون‌ریال‌به‌آموزش‌وپرورش‌خرمشهر
مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان از اختصاص 300 میلیون ریال و تهیه 50 دستگاه رایانه برای کمک به آموزش و پرورش خرمشهر خبر داد.

سلطان کمالی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خرمشهر اظهار داشت: آموزش و پرورش نقش مهمی در پیشرفت و تعالی شهرستان و کشور دارد و شرکت نفت و گاز اروندان، در راستای بهبود شرایط آموزشی شهرستان وظیفه خود می‌داند به این بخش خدمات ارائه کند.

وی از تأمین سه دستگاه اتوبوس برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان خبر داد و گفت: امسال نیز همچون سال گذشته، برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان سه دستگاه اتوبوس اختصاص داده‌ایم.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان اضافه کرد: 27 میلیون تومان توافقی نیز که به علت پاره‌ای از مسائل با تاخیر در پرداخت مواجه بوده نیز پرداخت می‌شود و 30 میلیون تومان دیگر نیز برای تامین سایر نیاز‌های آموزشی به آموزش و پرورش شهرستان تحویل داده خواهد شد.

کمالی از تهیه رایانه برای مدارس خبر داد و عنوان کرد: برای بهبود و ارتقای سیستم آموزشی 50 دستگاه کامپیو‌تر در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف از این اقدام کمک به پیشرفت آن عده از دانش‌آموزان به ویژه در روستاهای محروم شهرستان است که از لحاظ مالی توانایی مالی ندارند.

این مسئول آمادگی دستگاه خود را برای کمک به آموزش و پرورش در سایر زمینه‌ها اعلام کرد و افزود: شرکت نفت و گاز اروندان آمادگی خود را اعلام می‌کند که شرایط بازدید دانش‌آموزان دوره‌های راهنمایی و متوسطه را از تأسیسات نفتی فراهم کند.

کمالی متذکر شد: همچنین واحد آموزشی ما این آمادگی را دارد که در زمینه آموزش به ویژه در زمینه آموزش مباحث فنی و آموزش‌های نرم‌افزاری به آموزش و پرورش و دانش‌آموزان عزیز کمک کند.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به اهمیت آموزش و پرورش می‌توانیم علاوه بر ارائه این آموزش‌ها حمایت‌های خوبی از لحاظ مالی و در زمینه تهیه جوایز کنیم که در این راستا در تلاش برای اخذ مجوز‌های لازم هستیم.

* کمبود معلم با افزایش تراکم دانش‌آموزان جبران نشود

فرماندار خرمشهر گفت: نباید کمبود معلم با افزایش تراکم دانش‌آموزان جبران شود.

ولی‌الله حیاتی در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس و بازگشایی و مدارس اظهار داشت: از همین امروز باید تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس اندیشیده شود و به طور همزمان اهمیت دفاع مقدس نیز مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شهر باید حال و هوای دفاع مقدس و بازگشایی مدارس را داشته باشد خطاب به مسئولان شهرداری گفت: تاکنون آنطور که باید و شاید اثرات بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در چهره شهر نمایان نشده که اقدامات شهرداری را در راستای نصب بنر‌هایی با این موضوعات و مناسبت‌ها می‌طلبد.

فرماندار خرمشهر بر لزوم ایجاد شرایط مناسب برای بازگشایی مدارس تاکید کرد و گفت: از ادارات آب، برق شهرداری و سایر ارگان‌ها می‌خواهیم که به فراهم‌سازی شرایط مطلوب آموزش از جمله رفع مشکلات آب و فاضلاب و جمع‌آوری نخاله‌ها در مجاورت مدارس اقدام کنند.

حیاتی کمبود نیرو در آموزش و پرورش را یک نقیصه در سیستم آموزش شهرستان خواند و افزود: کمبود نیرو نباید با بر هم زدن تراکم دانش‌آموزان یک کلاس جبران شود و بهتر آن است که با در نظر گرفتن اضافه‌کاری و استفاده از معلمان با انگیزه سعی در جبران این کمبود کرد.

فرماندار خرمشهر از اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش خرمشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: از این مبلغ 70 درصد تخصیص داده شده است که باید در صدد شناسایی این موضوع بود که این اعتبار در کجا و به چه نحوه‌ای به کار گرفته شده است.

حیاتی بر برنامه محور بودن جلسات تاکید کرد و گفت: تمام جلسات از جمله جلسات شورای آموزش و پرورش باید برنامه محور باشند تا به مرور زمان دچار روزمرگی و در ‌‌نهایت ابتر ماندن بسیاری از مصوبه‌ها نشود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار