تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۷۰۷۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور نماینده مردم شوشتر در مجلس
دوستداران میراث فرهنگی شوشتر با معاون رئیس جمهور دیدار کردند
با حضور نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، دوستداران میراث فرهنگی شوشتر با معاون رئیس جمهور دیدار کردند.

جمعی از مردم شوشتر عصر روز دوشنبه با سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور دیدار کردند و مشکلات آثار تاریخی این شهرستان را با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در میان گذاشتند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این جلسه اظهار کرد: شهرستان شوشتر دارای توانمندی زیادی در بخش گردشگری است و باید کوشید تا توانمندی‌های این شهرستان در گردشگری شکوفا شود و آثار تاریخی این شهر معرفی شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی خاطر نشان کرد: شکوفایی داشته‌های تاریخی این شهرستان می‌تواند تا حد زیادی مشکلات بیکاری را برطرف کند و در این زمینه باید همت بلندی را به کار بست.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شوشتر نگین شهرهای تاریخی خوزستان است، گفت: شوشتر نیازمند توجه بیشتری است و برگزاری جلسه با حضور معاون رئیس جمهور در همین راستا بود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تامین اعتبار برای مرمت آثار تاریخی، توجه به بخش گردشگری و تامین زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان شوشتر از اهم مباحثی بود که در جلسه با معاون رئیس جمهور مطرح شد.

سازه‌های آبی تاریخی شوشتر به عنوان دهمین اثر ثبت جهانی ایران در یونسکو به ثبت رسیده و این شهرستان دارای 50 درصد آثار ثبت ملی شده استان خوزستان است.

* ضرورت تجدیدنظر در طرح جامع و تفصیلی شوشتر

عضو شورای اسلامی شهر شوشتر خواستار تجدید نظر در طرح جامع و تفصیلی شهرستان شوشتر شد و گفت: طرح جامع کنونی مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

حسین پنبه دانه‌پور پس از برگزاری جلسه مشترک با معاون رئیس جمهور درباره مشکلات آثار تاریخی شوشتر اظهار کرد: طرح جامع و تفصیلی شهر شوشتر چند سالی است که ابلاغ شده ولی به دلیل تعیین کاربری‌های ناهمگون با شهر مشکلاتی برای مردم به‌وجود آورده است.

وی تصریح کرد: طرح جامع شهر شوشتر به دلیل در نظر گرفتن ضوابط سازه‌های آبی و آثار تاریخی محدودیت‌هایی برای ساخت و ساز خانه و... در شهر ایجاد کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر شوشتر عنوان کرد: خواهشمندیم این طرح بار دیگر بازنگری شود و مشکلات موجود در آن برطرف شود تا معضلات مردم در شوشتر به حداقل کاهش یابد.

پنبه دانه‌پور با اشاره به اینکه برخی از منازل مردم در حریم درجه یک آثار تاریخی است، خاطر نشان کرد: باید این خانه‌ها و املاک از مردم خریداری شود و در این زمینه درخواست کردیم تا معاون رئیس جمهور برای تملک این املاک اعتبار ویژه در اختیار پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر بگذارد.

عضو شورای راهبردی پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر اضافه کرد: نگهداری از بافت تاریخی و احیای آن باید در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه درخواست تامین اعتبار و توجه ویژه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را داریم.

نشست حامیان شوشتر و مسئولان با معاون رئیس جمهور به مناسبت سال‌گشت ثبت جهانی سازه‌های آبی تاریخی این شهرستان در ردیف فهرست آثار جهانی برگزار شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار