تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۷۰۸۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان خبر داد :
افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در خوزستان
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان از افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در سال جاری خبر داد.

حسین براتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات ارزنده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و نقش آنها در تربیت نوجوانان و جوانان اظهار کرد: در سطح استان کمتر از 900 کانون فرهنگی و هنری مشغول به فعالیت است که با توجه به سهمیه‌ سال جاری هدفگذاری شده تعداد این کانون‌ها به رقم یک‌هزار خواهد رسید.

وی افزود: از بین این تعداد کانون فعال در سطح استان، 304 کانون متعلق به حوزه روستا و عشایر است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان با اشاره به فعالیت‌های مفید کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق روستایی تصریح کرد: بر اساس ابلاغ‌های چند سال اخیر ستاد عالی مساجد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید شده که به مراکز روستایی توجه خوب و ویژه‌ای شود.

براتی ادامه داد: با توجه به اینکه در مناطق روستایی دسترسی به خدمات فرهنگی و اماکن دولتی کمتر است سعی شده از طریق کانون‌های فرهنگی مساجد این خدمات از لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا کند.

مهمترین دستاورد سومین کنگره کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مشهد مقدس، کسب مقام برترین کشوری کانون جعفر طیار از بین 8 هزار کانون شرکت کننده  به سرپرستی عبدالحسین محتوازاده از روستای محمد بن جعفر طیار از توابع دزفول بود.

همچنین غرفه استان خوزستان در نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری  به لحاظ داشتن ایده و خلاقیت نو، به همراه چهار استان دیگر برگزیده شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار