تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۷۰۸۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد :
تحول در بخش دارو با اجرا طرح‌تحول‌نظام‌سلامت
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در گام اول تحول عظیمی در بخش دارو و درمان ایجاد شده است.

بهزاد شریف مخمل‌زاده صبح امروز در حاشیه حضور در بخش‌های مختلف بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان امیدیه از جمله اورژانس، کودکان و دیگر بخش‌ها ضمن عیادت از بیماران، سوالاتی را در خصوص میزان رضایتمندی و نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت از بیماران و همراهان مطرح کرد که پاسخ‌های بیماران و همراهان آنها نشان از رضایتمندی از اجرای این طرح در بین مردم این شهرستان داشت.

وی اظهار کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری و افزایش بودجه بخش سلامت توسط دولت تدبیر و امید و با توجه به اینکه موضوع سلامت اصلی‌ترین درخواست مردم در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است باید خدمات با کیفیت‌تر و بیشتری را به مردم ارائه کنیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: باید مؤلفه‌های حاکم بر سلامت مردم رعایت شود و موضوع پیشگیری را باید به عنوان اولویت برنامه‌ها قرار داد که نیاز به همکاری بین بخشی و اعلام پیوست‌های سلامت در همه بخش‌ها شود.

مخمل‌زاده با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت در گام اول تحول عظیمی در بخش دارو و درمان ایجاد شده است، اضافه کرد: در آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت هدف نخست دولت این بود که مردم در هزینه‌های بستری بیش از 10 درصد پرداختی نداشته باشند و همچنین برای دارو و ملزومات پزشکی به خارج از بیمارستان هدایت نشوند.

وی در ادامه بر به‌کارگیری کارشناسان با تجربه برای ارتقای سطح نظارت دقیق بر مراکز ترک اعتیاد، در واحد غذا و داروی این شبکه تاکید کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: حقیقتا شبکه بهداشت و درمان شهرستان امیدیه در راستای تحقق طرح تحول نظام سلامت در زمینه‌های مختلف دارویی و بیمارستانی گام‌های موثری برداشته است.

* ارائه تسهیلات برای همراهان بیمار در قالب برنامه تحول سلامت

مدیر شبکه بهداشت و درمان امیدیه از ارائه تسهیلات برای همراهان بیمار در قالب برنامه تحول سلامت در این شهرستان خبر داد.

صبح امروز هومن نظری در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان امام رضا(ع) این شهرستان، از تسهیلات برای همراهان بیمار در برنامه تحول سلامت خبر داد و اظهار کرد: ملزومات برای همراه بیمار از جمله وسایل شخصی (دمپایی، لباس مناسب، لیوان، بشقاب) میز کنار مبلی، پذیرایی میان وعده و فضای برای استراحت مادران ارائه می‌شود.

وی افزود: در اجرای طرح تحول نظام سلامت هدفی جز خدمت به مردم وجود ندارد.

گفتنی است، در این بازدید که به همراه کارشناسان خبره غذا و داروی این معاونت انجام شد، داروخانه‌ها، مراکز ترک اعتیاد و بیمارستان این شهرستان مورد بازرسی قرار گرفت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار