تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۰۸۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم ثبت واقعه دوم مهر آبادان در تقویم کشور
مراسم سالگرد بمباران آموزش و پرورش آبادان در این شهرستان برگزار شد.

مراسم سالگرد فاجعه بمباران آموزش و پرورش آبادان پیش از ظهر امروز در حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس امور شاهد و ایثارگران این وزارتخانه، استاندار و مسئولان شهرستان آبادان برگزار شد.

در این مراسم که در محل سینما نفت آبادان برگزار شد، تعداد زیادی از جمعیت فرهنگی شهرستان آبادان، معلمان و دانش‌آموزان مقاطع مختلف حضور داشتند.

در این مراسم، حمیدرضا کفاش مشاور وزیر آموزش و پروش بر روی جایگاه حاضر شد و پیام وزیر آموزش و پرورش را برای حاضران در سالن قرائت کرد.

* لزوم ثبت واقعه دوم مهر آبادان در تقویم رسمی کشور

استاندار خوزستان گفت: واقعه دوم مهر آبادان یک واقعه ملی است و باید در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز در مراسم سالگرد بمباران اداره آموزش و پرورش آبادان در دوم مهرماه سال 59 و با قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم در آبادان، اظهار کرد: باید به شیوه‌ای عمل کرد که دانش‌آموزان به خوبی تربیت شده و فردای مملکت را در دست گرفته و کشور را اداره کنند.

وی افزود: معلمان و دبیران باید سعی کنند که با دانش‌آموز، ارتباط عاطفی برقرار کنند و دانش‌آموز را به خود نزدیک کنند.

مقتدایی اضافه کرد: در این صورت است که هیچ نقطه مبهمی برای محصل باقی نمی‌ماند و هیچ سئوالی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: باید که اصل را در جای خود قرار داد و انشعابات آن منطبق با شرایط باشد که دانش‌آموز بتواند معنی و مفاهیم را درک کند و از آن استقبال کند.

مقتدایی ادامه داد: اگر امروز در زمینه هسته‌ای به پیشرفت‌هایی رسیده‌ایم بر پایه دانش محصلان بوده، و این راه باید توسط دانش‌آموزان امروز ادامه پیدا کند تا موفقیت کامل کسب شود.

وی با بیان اینکه باید به دنبال تقویت دانش‌آموزان بود اضافه کرد: اگر قرار باشد تحولی در سطح جامعه رخ دهد، این تحول به برکت زحمت جامعه فرهنگی ما است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: رژیم پهلوی تلاش زیادی کرد تا از شهرهای آبادان و خرمشهر وجهه دیگری در دنیا نشان دهد، اما مردم متدین، فرهنگی و سیاستمدار این شهرها بر پایه اعتقادات خود حرکت کرد و حماسه‌هایی چون مقاومت 45 روزه مردم خرمشهر و ایستادگی 9 ماهه مردم آبادان را رقم زدند.

به گفته وی، و این اصالت شهرهای آبادان و خرمشهر است، نه آن چیزی که رژیم سابق از این دو شهر نشان می‌داد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: در سراسر کشور و در شهرهایی نظیر بهبهان، بروجرد و سایر شهرهای دیگر نیز دانش‌آموزانی بودند که در هنگام کسب علم به شهادت رسیدند و واقعه دوم مهر آبادان سنبل شهادت در جامعه فرهنگی محسوب می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: آن روز در اداره آموزش و پرورش آبادان، هم اولیای دانش‌آموزان حضور داشتند، هم معلمان، هم مدیران و هم خدمتگزاران؛ و همه به نمایندگی از جامعه فرهنگی کشور به شهادت رسیدند.

وی در پایان تاکید کرد: با این حال، لزوم ثبت ملی واقع بمباران اداره آموزش و پرورش آبادان در تقویم رسمی کشور به شدت احساس می‌شود.

* مشاور وزیر آموزش و پرورش به شهدای دوم مهر ادای احترام کرد

در مراسم بزرگداشت واقعه دوم مهر آبادان، مشاور وزیر آموزش و پروش به مقام شهدای آموزش و پرورش آبادان ادای احترام کرد.

پیش از ظهر امروز محمدحسین کفراشی در آیین بزرگداشت واقعه دوم مهرسال 59 که در آن اداره آموزش و پرورش آبادان بمباران شد و کارکنان آن به شهادت رسیدند، به مقام شامخ آن شهیدان و تمام شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

وی در ادامه از همه کسانی که تلاش کردند تا این مراسم با شکوه برگزار شود تشکر و قدردانی کرد و آن را شایسته مقام شهیدان آموزش و پرورش دانست.

کفراشی در این مراسم از ایراد سخنرانی خودداری کرد و پیام وزیر آموزش و پرورش را به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و حلول سالگرد واقعه دوم مهر آبادان قرائت کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار