تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۷۰۹۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قاليباف در گردهمایی شهرداران کلانشهرهای کشور در خرمشهر :
اختصاص 5 ميليارد تومان از اعتبارات شهرداري تهران به خرمشهر
از آنجا كه خرمشهر دروازه ورود برخي كشورهاي ديگر به ايران است ، به همين دليل براي كل كشور حائز اهميت است زيرا بايد از يك زيبايي و عمران خاصي برخوردار باشد زيرا نگاه اول كشورها به اين شهر ، زيبايي كل ايران را برايشان تداعي مي كند
شهردار تهران از تصويب يك لايحه دو فوريتي در خصوص تخصيص بخشي از اعتبارات شهرداري تهران به عمران شهري خرمشهر خبر داد.

محمد باقر قاليباف صبح پنجشنبه در مراسم گردهمايي شهرداران 20 كلان شهر كشور كه در خرمشهر و به ميزباني اتاق بازرگاني اين شهرستان برگزار شده بود، به تصويب يك لايحه دو فوريتي در خصوص هفته دفاع مقدس در شوراي شهر تهران اشاره كرد و گفت: بر طبق اين لايحه، مبلغ پنج ميليارد تومان از ميزان اعتبارات شهرداي كلان شهر تهران براي كمك به عمران شهري خرمشهر اختصاص يافته است.

وي توضيح داد: طبق يك استثنا در قانون شهرداري ها، در بحث حوادث غيرمترقبه طبيعي وغيرطبيعي، شهرداري ها اين اجازه را دارند كه بخشي از اعتبارات خود را براي كمك به ديگر شهرهايي كه در معرض اينگونه حوادث قرار گرفته اند، اختصاص دهند و از آنجا كه بروز جنگ در خرمشهر و ايجاد وضعيت نامناسب آن جزو حوادث غير طبيعي به حساب مي آيد از اين رو همه موظف هستند تا براي رسيدگي و سامان دادن عمران شهري اين شهر، از تمام ظرفيت خود استفاده كنند.

شهردار تهران اظهار كرد: خرمشهر نياز به ترحم ندارد، بلكه ما مديون اين شهر هستيم چون خرمشهر در كشور جايگاه ويژه اي داشته و دارد و در حال حاضر اين وظيفه ماست كه در حد وسعمان تا مي توانيم خدماتي به اين شهر ارائه دهيم.

قاليباف همچنين از ارسال يك تيم كارشناسي از شهرداري تهران به خرمشهر در طي دو هفته اينده خبر داد و گفت: اين تيم در نظر دارد تا با همفكري شهرداري خرمشهر در خصوص اجراي منظم و كارشناسي كارهاي عمراني از قبال اعتبار تخصيص داده شده تصميمات لازم را بگيرد تا شهرداري خرمشهر در راستاي عمران شهري هر چه زودتر به نتايج مطلوب دست پيدا كند.

وي ادامه داد: از آنجا كه خرمشهر دروازه ورود برخي كشورهاي ديگر به ايران است، به همين دليل براي كل كشور حائز اهميت است زيرا بايد از يك زيبايي و عمران خاصي برخوردار باشد زيرا نگاه اول كشورها به اين شهر، زيبايي كل ايران را برايشان تداعي مي كند.

شهردار تهران عنوان كرد: شهري كه آغشته به بيش از 50 هزار شهيد است و تئفيق بزرگي براي ما و تمامي شهرداران كشور كه امروز در اينجا گرد هم آمده اند، به حساب مي آيد.

قاليباف با اشاره به هفته دفاع مقدس بيان كرد: مهمترين درسي كه ما از دوران دفاع مقدس آموختيم اين بود كه با كمترين امكانات و كمترين اختيارات توانستيم به اهداف بالايي دست پيدا كنيم. در ابتداي جنگ ما هيچگونه اختياراتي نداشتيم و آنهم به دليل وجود بني صدر بود كه اجازه ورود بچه هاي انقلاب را نمي داد ولي جاي تامل دارد كه چه اتفاقي سبب شد كه يكسال بعد حركت بزرگي در دفاع مقدس انجام شود.

 وي افزود: بحث قابل توجهي كه امروز در كشور شاهد آن هستيم ريشه در اين موضوع دارد كه اشكالاتي كه اكثر ما مديران مطرح مي كنيم و بحث اول ماست نبودن امكانات و عدم داشتن اختيارات است ولي بنده معتقدم كه اين تفكر اشتباه است چرا كه پول و اختيارات به تنهايي راهگشاي مشكلات نيست.

شهردار تهران خاطر نشان كرد: جنگ به ما آموخت كه امكانات مادي، راهگشاي حل مشكلات نيست، چرا كه در دهه 60 ميلادي كشورهاي عربي با داشتن آن امكانات بالاي جنگي فقط توانستند 6 روز در مقابل رژزيم صهيونيستي مقاومت كنند و پس از آن شكست بخورند ولي امروز شاهد هستيم كه حماس در غزه و حزب الله در لبنان با كمترين امكانات مقاومت هاي 33 روزه اي را مي آفريند و پيروزي هاي بزرگي را براي جهان اسلام در مقابل صهيونيستها و استكبار جهاني خلق مي كند.

قاليباف تصريح كرد: اگر ما بخواهيم در زمينه موفقيت در امور اداره شهرها و كشور به اهدافمان برسيم بايد از اسراف جلوگيري كنيم.

در اين مراسم امام جمعه خرمشهر، نماينده مردم خرمشهر در مجلس نيز حضور داشتند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار