تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۷۰۹۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر خطاب به قالیباف:
شهرداری پایتخت خرمشهر را پیکره درمانی کند
امام جمعه خرمشهر خطاب به قالیباف شهردار تهران گفت: به‌ عنوان سکاندار شهرداری پایتخت، می‌توانید با تشکیل شورایی به سان شورای پزشکی، آسیبی که به پیکره بیمار شهر وارد شده را ارزیابی و برای درمان آن راهکار ارائه دهید.

حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی ظهر امروز در مراسم اجلاس مشترک شهرداران کشور اظهار داشت: از دست‌اندرکارانی که این زمان‌بندی را ترتیب دادند تشکر می‌کنیم چرا که هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در خرمشهر است.

وی ادامه داد: جای جای خرمشهر و خون‌های بالغ بر 50 هزار شهید از سراسر ایران اسلامی بر روی این سرزمین ریخته است.

امام جمعه خرمشهر با اشاره به آیات قرآن برای بهره‌وری از این کتاب آسمانی افزود: تقوای عبادی، تقوای اعتقادی و تقوی اقتصادی سه مشخصه عمل به آیات قرآن بوده که ایمان به غیب و انفاق در راه خدا از مظاهر تقواست.

موسوی خاطر نشان کرد: انفاق تنها به دستگیری از نیازمندان نیست بلکه مدیرانی که حوزه کاری خود را به خوبی مدیریت می‌کنند می‌توانند بر حوزه‌هایی که ضعف مدیریتی دارند سایه‌افکن شده و عالمان نیز می‌توانند از علم خود انفاق کنند.

وی به پیشینه خرمشهر قبل از جنگ پرداخت و یادآور شد: در خرمشهر در مسیر میدان مقاومت تا شلمچه 18 روستای آباد وجود داشت و 11 کنسولگری در این شهرستان فعال بود که اینک جز ویرانه‌ای از آنها باقی نمانده است.

امام جمعه خرمشهر خاطرنشان کرد: خرمشهر پیشانی و آبروی ایران اسلامی است و تعلق به یک شهر یا یک کشور ندارد و باید به آن نگاهی ملی و فراملی شود.

این روحانی بر کار و خرد جمعی برای آبادانی خرمشهر تاکید کرد و گفت: آنچه خرمشهر را آزاد کرد همت جمعی و ملی بود و اگر این همت استمرار یابد می‌تواند درد خرمشهر را مداوا کند.

موسوی اضافه کرد: اگر هر کدام از استان‌ها قسمتی از خرمشهر را به عنوان بخشی از شهرستان خود قلمداد کنند و به رفع مشکلات آن بپردازند بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی بر تعامل استان‌ها برای رفع مشکلات تاکید کرد و گفت: به‌عنوان مثال اگر اصفهان دو سوی رودخانه کارون را همچون رودخانه خود ببیند و به زیباسازی آن همچون زیباسازی اصفهان زیبا گرداند یا سایر کلانشهرها هر کدام بخشی از این شهر و یا حداقل خیابانی از خیابان‌های این شهر را از نو بسازند می‌توان شاهد آبادانی خرمشهر بود.

امام جمعه خرمشهر اظهار کرد: انتظار مردم این دیار، ساخت شهری همچون سایر شهرهای کلان نیست بلکه به برگرداندن شهر به وضعیت سابق نیز راضی هستند.

موسوی با اعتقاد بر همت جمعی و ملی تاکید کرد: اعتقاد ما این است که همان‌طور که همت ملی و جمعی خرمشهر به اسارت رفته را آزاد ساخت، می‌توان حداقل آن را به حالت سابق بازگرداند.

وی خطاب به قالیباف شهردار تهران تصریح کرد: شما به عنوان سکاندار شهرداری پایتخت، توان انجام کارهای بزرگی برای شهر را دارید و می‌توانید با تشکیل شورایی به سان شورای پزشکی، آسیبی که به پیکره بیمار شهر وارد شده را ارزیابی و برای درمان آن راهکار ارائه دهید.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار