تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۷۰۹۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراسم غبارروبی گلزار شهدا برگزار شد
آیت الله حیدری: خون شهدا ملت ما را بیمه کرد
مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا در هفته دفاع مقدس، عصر پنجشنبه سوم مهرماه، در محل گلزار شهدای اهواز برگزار شد.

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در این مراسم ضمن گرامیداشت شهادت امام جواد(ع) و چهارمین روز از هفته دفاع مقدس، اظهارکرد: اصل سخن در رابطه با شهید و شهادت کلام فاخر و ادیبانه مقام معظم رهبری است که در پیامی کوتاه اما نغز و پر معنا بیان کردند در دفاع هشت ساله ملت ما مجموعه در هم تنیده ای از عظمت ها وجود دارد که شهید و شهادت نگین درخشان آن است.

وی افزود: اگر تاریخ هشت ساله دفاع مقدس را ورق بزنید، در 31 شهریور سال 59 وقتی متجاوزان جنگ را آغاز کردند، ملت در حیرتی عمیق فرو رفتند، اما امام امت(ره) با آن صلابت به یاد ماندنی به همه روحیه دادند و ملت تکلیف خود را لبیک گویی به ندای امام(ره) دیدند و از سراسر مملکت اسلامی راهی جبهه ها شدند.

آیت الله حیدری با اشاره به حضور و پشتیبانی همه اقشار ملت اسلامی در جنگ تحمیلی، اظهارکرد: همه مردم جلوه های به یاد ماندنی از هم دلی و وحدت ملی را به نمایش گذاشتند. مقاومت، پیگیری، نترسی، شجاعت، اعتماد به نفس، وفاداری به اسلام و آرمان های انقلاب برخی از مجموعه عظمت های ملت ایران است.

وی با اشاره به خلق صحنه های به یاد ماندنی از سوی شهدا در راه تحقق آرمان های اسلامی، افزود: آن ها برای حضور در جبهه های دفاع مقدس از زن و فرزند، خانواده، درس و تحصیلات خود گذشتند و رفتند تا به شهادت برسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: همین خون شهیدان است که روحیه بسیجی بودن را در ملت ما نهادینه کرد و ملت ما فولادی و در مقابل حملات دشمنان بیمه شد. این امنیت نتیجه روحیه سلحشوری، عزت مندی و بسیجی بودن است که شهیدان ما خلق و در میان جوانان کشورمان نهادینه کردند. این روحیه نه تنها ملت ایران را بیمه کرد بلکه ملت های دیگر را هم بیدار کرده است.

وی با اشاره به مقاومت مردم لبنان و غزه آن را به واسطه روحیه شهادت طلبی و سلحشوری دانست و با بیان این که ملت ما در مکتب شهادت طلبی حسینی پرورش پیدا کرد و در مقابل صدامی ها پیروز شد، اظهارکرد: اینکه ملت فلسطین در مقابل دشمن مقاومت کرده است به دلیل آن است که منطق و فرهنگ شهادت طلبی بین آن ها نفوذ پیدا کرده است؛ این فرهنگ در هر ملتی رشد کند و بارور شود، آن ملت مقاوم و بیمه می شود.

آیت الله حیدری با اشاره به سخنی از حضرت علی(ع) اظهارکرد: هر ملتی که فرهنگ جهاد را در پیش گیرد خداوند لباس عزت را بر تن آن می پوشاند. این که امروز کشور امریکا ادعای مبارزه با داعش را دارد چیزی جز دروغ نیست و علت این که آنها سراسیمه وارد عراق و سوریه شدند، آن است که متوجه شدند روحیه شهادت طلبی و فرهنگ بسیجی در بین ملت سوریه و عراق در مقابل داعش پدید آمده است؛ زیرا که این روحیه هر جریان انحرافی را از بین خواهد برد و ملت آن ها را در برابر اشغالگران بیمه خواهد کرد.

حیدری اظهارکرد: ما باید قدر شهدای خود را بدانیم. ما مرهون شهدا و مدیون خانواده های آن ها هستیم و هرچه آن ها را تکریم کنیم کاری نکرده ایم. تا وقتی ملت ما در این راه قدم بردارد، راه تعالی را در پیش گرفته است و اگر روزی این فرهنگ ضعیف شود، باید از همه چیز دست بشوییم. اما تا زمانی که این روحیه وجود دارد همه چیز حل خواهد شد و مشکلات داخلی و خارجی برطرف می شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار