تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۷۱۰۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار تهران:
تهران به مناطق آزاد و بندر خرمشهر کمک کند
شهردار تهران گفت: باید در تهران کمک شود تا در بحث مناطق آزاد و بندر، سهمی برای خرمشهر در نظر گرفته شود.

محمدباقر قالیباف پنجشنبه شب در بیستمین گردهمایی شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌ها که در محل سرسرای اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، و کشاورزی خرمشهر برپا شد اظهار کرد: اجرای درست قوانین، اولویت نخست ما در بخش شهرداری‌هاست.

وی اضافه کرد: همه ما با مشکلات مالی شهرداری‌ها و تخصیص بودجه‌ها آشناییم، لذا توقعات در این بخش زیاد نیست.

شهردار کلانشهر تهران تصریح کرد: در جرائم راهنمایی و رانندگی ارقام مشخص است و حق استفاده بیشتر وجود ندارد، اما عملا می‌بینیم که هیچ پولی به شهرداری‌ها داده نمی‌شود.

*مردم طبق قانون جریمه می‌شوند

قالیباف ادامه داد: مردم طبق قانون جریمه می‌شوند، پول پرداخت می‌کنند اما پولی به شهرداری‌ها داده نمی‌شود تا بتوان برای بهینه‌سازی فضای شهری از آن استفاده کرد.

وی یادآور شد: در بخش ارزش افزوده خوب کار شده اما متاسفانه شفاف‌سازی به خوبی انجام نگرفته است.

شهردار کلانشهر تهران با اشاره به اینکه در دولت یازدهم اقدامات خوبی در حوزه ساختار شهرداری‌ها انجام شده است، خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها باید به دولت در راستای تحقق اهداف عالیه نظام کمک کنند.

قالیباف با بیان اینکه در موضوع خرمشهر، همه بر این باوریم که ملت ایران مدیون مردم این شهر هستند، گفت: این شهر به واسطه عزت، غیرت، شهادت و شهامت بزرگ‌زنان و بزرگمردانش نقطه عطف عزت کشور بوده اما شرایط فعلی آن غیرقابل قبول است.

وی با اشاره به حضور شهرداران کلانشهرهای کشور اظهار کرد: مقرر شد تا در جلسه‌ای که با حضور شوراهای اسلامی برپا می‌کنیم هر کاری را که در حوزه وظایف شهرداری‌ها در این شهر می‌توان انجام داد بررسی و در حد مقدورات در اجرای آنها کمک کنیم.

شهردار کلانشهر تهران با بیان اینکه با توافق شورای اسلامی شهر تهران مبلغ 50 میلیارد ریال برای کمک به عمران شهری خرمشهر تخصیص یافت، اضافه کرد: در صورت نیاز به کمک، امکان افزودن مبلغی به عنوان متمم بودجه وجود دارد.

قالیباف تصریح کرد: قصد داریم تا با یک مدیریت نشأت ‌گرفته از فرهنگ دفاع مقدس و با غیرت و عزت در حوزه کمک به بهبود وضعیت شهر خرمشهر وارد شویم.

*اهمیت لایروبی اروند / توجه به حوزه گردشگری مذهبی

وی با اشاره به اینکه بخشی از کارها جزو وظایف ذاتی دولت‌هاست، افزود: لایروبی اروند با توجه به صادرات 3 میلیون تن کالا از بندر خرمشهر در طول سال باید به طور جدی دنبال شود. این مسئله می‌تواند در توسعه و بهبود خرمشهر نقش بسزایی داشته باشد.

شهردار کلانشهر تهران اضافه کرد: باید در تهران کمک شود تا در بحث مناطق آزاد و بندر، سهمی برای خرمشهر در نظر گرفته شود.

قالیباف تصریح کرد: در حوزه گردشگری مذهبی نیز با توجه به حضور جمع کثیری از زوار که برای زیارت عتبات عالیات به منطقه می‌آیند می‌توان کارهای خوبی انجام داد. باید برکات ناشی از میزبانی زوار به خرمشهر برسد که برای آن نیاز به تدبیر وزیر کشور است.

وی تصریح کرد: در بخش ماموریت‌های شهرداری خرمشهر نیز باید کمک کنیم تا کارها بر روی زمین نماند.

قالیباف از آمادگی واحد متبوعه خود در راستای کمک به عمران و آبادی خرمشهر خبر داد و یادآور شد: اگر این اطمینان وجود داشته باشد که در صورت سرمایه‌گذاری، خروجی و نفعش به این شهر می‌رسد، ما حاضر به همکاری هستیم.

شهردار کلانشهر تهران در پایان با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی عنوان کرد: باید تدابیری اتخاذ شود تا از قبل سفر زائران به عتبات عالیات هم نفعی به مردم و هم به شهر خرمشهر برسد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار