تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۷۱۰۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان:
ایران با دفاع مقدس آبرو کسب کرد
فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان گفت: دفاع مقدس برای ایران آبرو کسب کرد که حاصل مجاهدت های رزمندگان و تلاش و همکاری مردم بود.

امیر سرتیپ علی شهبازیان پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز در محل مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز اظهار داشت: روحیات و انگیزه ای که شهیدان و رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی داشتند در هیچ کتاب و فیلمی نمی شود نشان داد.

وی گفت: برخی سال اول جنگ را سال شکست برای ایران می دانند این در حالی است که سال اول جنگ با وجود نیرو و سلاح های کمی که ایران داشت جنگید و آن سال باعث پیروزی کشور در دفاع مقدس شد.

فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان با بیان اینکه هنوز آثار جنگ در خوزستان به چشم می خورد افزود: دفاع مقدس و پیروزی آن عواملی داشت که وجود امام راحل یکی از این عوامل بود .

وی گفت: آن دوران شرایط بسیار سختی برای امام (ره) بود چرا که مدیریت کشوری که دچار مشکلات مالی، جنگ و تحریم ها و بسیاری از مشکلات دیگر بود بسیار سخت بود اما امام (ره) توانست تمامی این مشکلات را با کمک مردم پیروزمندانه پشت سر بگذارد.

امیر سرتیپ شهبازیان بیان داشت: دفاع مقدس خاطرات و ناگفته های زیادی دارد که هنوز بسیاری از آن ها بیان نشده است.

* دفاع مقدس یادگار هشت سال ایثارگری است

معاون قضایی دادگستری خوزستان گفت: دفاع مقدس یادگار هشت سال ایثارگری ها است و این ایثارگری ها باید پاسداشت شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز به مناسبت هفته دفاع مقدس در محل مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز اظهار داشت: باید از سپاه و ارتش که در برابر توطئه های دشمن حفاظت کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران به دشت دشمنان بیفتد تقدیر کرد.

وی گفت: فرمایشات و راهنمایی های امام (ره) همواره و در تمامی دوران و به خصوص در دوران دفاع مقدس راهگشا بود و این راهنمایی ها نه تنها برای ایران و بلکه برای تمام کشورهای مسلمان دنیا تا کنون موثر و مفید بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی در ادامه افزود: ملت ایران هشت سال در برابر کشورهای همچون آمریکا ، انگلیس و اسرائیل ایستادو دفاع کرد و این رشادت ها ایران را در تمام دنیا سرافزار کرده است.

معاون قضایی دادگستری خوزستان در ادامه افزود: مردم و مسئولان و نیروهای نظامی در دوران جنگ تحمیلی با وحدت خود اجازه ندادند حتی ذره ای از خاک ایران به دست دشمن بیفتد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار