تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۱۰۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شادگان خواستار شد ؛
لزوم‌اطلاع‌رسانی‌درموردطرح‌سرشماری‌کشاورزی
فرماندار شادگان خواستار اطلاع‌رسانی طرح سرشماری کشاورزی شادگان از طریق رسانه‌ها شد.

عبدالزهرا سنواتی پیش از ظهر امروز در همایش سرشماری که با حضور شوراها و دهیاران روستاهای شهرستان شادگان که در محل تالار ابن‌سکیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: دست‌اندرکاران سرشماری عمومی کشاورزی، نهایت دقت و تلاش خود را به‌کار گیرند زیرا آمار و اطلاعات دقیق برای تصمیم‌گیری، ضروری است.

وی با اشاره به نگرانی برخی خانوارها در ارتباط دادن این اطلاعات و آمارها با یارانه و امور مالیاتی افزود: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که این آمارها ارتباطی با مسائل مالی و مالیاتی افراد نداشته و تنها این اطلاعات برای برنامه‌ریزی کشوری و استانی و شهرستانی و نفع عمومی را به دنبال دارد.

فرماندار شادگان با بیان اینکه شهرستان شادگان یکی از قطب‌های مهم کشور در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: همکاری و مشارکت جدی تمام دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در اجرای سرشماری کشاورزی در شهرستان ضروری است.

رئیس سرشماری کشاورزی شادگان ادامه داد: سرشماری کشاورزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که بخش کشاورزی غذای مردم را تامین و درصد قابل توجهی از اشتغال کشور نیز در این بخش وجود دارد.

وی ادامه داد: اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی امسال از پنجم مهر ماه آغاز می‌شود و تا 18 آبان ‌ماه سال جاری ادامه دارد که با هدف تهیه فهرست کامل بهره‌برداران کشاورزی به تفکیک مناطق جغرافیایی کشور، استفاده اطلاعات در برنامه‌ریزی‌های ملی و محلی کشور و تهیه آمار بخش کشاورزی برای سازمان‌های بین‌المللی همزمان با سراسر کشور در شهرستان شادگان اجرایی خواهد شد.

سنواتی در پایان با اشاره به اینکه برخی مشکلات در حوزه اقتصادی به دلیل عدم وجود آمار دقیق در حوزه تولیدات کشاورزی و دامی است، عنوان کرد: اطلاع‌رسانی در راستای تبیین اهداف این سرشماری از طریق رسانه‌ها بسیار حائز اهمیت است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار