تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۷۱۰۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دفاترنهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان:
مساله داعش مساله شیعه و سنی نیست
رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان در خصوص مساله داعش و ائتلاف آمریکایی ضد این جریان تروریستی گفت: مانورها و ژست های آمریکا امروز خریداری ندارد و بهتر است در این زمینه اصرار نورزند که مردم جهان حرف هایشان را باور کنند چرا که چنین انتظاری عقلانی نیست.

حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی روز شنبه اظهار کرد: مساله ای که امروز نه تنها جهان اسلام که جهان بشریت با آن مواجه بوده و یک فاجعه در جهان انسانیت است حرکت تروریستی و جنایتکارانه ای است که اگر چه پیش از این هم سابقه داشته و جدید نیست اما این بار در یک قالب خشن تری با تعبیر داعش آن را می شناسیم.

وی افزود: مساله داعش مساله شیعه و سنی نیست و روندی که این جریان تروریست انجام می دهد جریان متوحشی است که علیه تمام اصول و ارزش های انسانی است.

حجت الاسلام شفیعی گفت: نه تنها تمام ادیان الهی که تمام انسان های آزاد و وجدان های بیدار این حرکت مخوف را نفی و طرد و از آن ابراز انزجار و بیزاری می کنند.

وی افزود: این مساله مبنای دینی و عقلانی ندارد که بخواهیم بحث کنیم؛ جنایت در هیچ فرهنگی به رسمیت شناخته نمی شود؛ ادیان الهی حتی آنجایی که حکم به قصاص و مجازات یک جنایتکار می دهند همان حکم را هم با التزام و پای بندی به اصول اخلاقی انجام می دهند؛ در اجرای حدود الهی، شرع یک ضربه شلاق بیشتر و فراتر از حد تعیین شده خداوندی را نمی پذیرد.

حجت الاسلام شفیعی اظهار کرد: این جریان مبنای شرعی، عقلی و اخلاقی ندارد؛ بی تردید این حرکت و مولود نامشروع که زاییده یک طراحی استکباری است دیر یا زود دامن و گریبان طراحان و خالقان خودش را هم خواهد گرفت.

وی گفت: سنت الهی این است که اگر کسی برای دیگری چاهی بکند به طور حتم خودش در آن چاه سقوط خواهد کرد؛ به نظر می رسد انگیزه ای که استکبار در این جریان خطرناک دارد برجسته ترین نقطه و جهتش ایجاد اسلام ستیزی در میان جوامع بشری است.

حجت الاسلام شفیعی اضافه کرد: این حرکت های خشونت آمیز که انجام می شود در رسانه های جهانی به مردم به عنوان حرکت یک گروه اسلامی معرفی می شود در حالی که همه می دانیم این گونه نیست؛ اسلام، شیعه و سنی از این حرکت بیزار بوده و اعلام برائت می کند.

وی گفت: این مساله با هیچ اصل و منطقی سازگار نیست؛ استکبار جهانی می خواهد بگوید این اسلام است و این حرکت ها حرکت های دینی افراطی است.

حجت الاسلام شفیعی افزود: هرگز ما این حرکت ها را انسانی نمی دانیم تا چه برسد به دینی، اعتدالی و افراطی بودن آن؛ در این مقوله این جنایت ها جا نمی گیرد؛ سینه دریدن، سر بریدن، به اعراض و نوامیس انسان ها تعرض کردن، این ها مطابق با چه منطق و اصلی است که در جهان صورت می گیرد؟

وی درباره نقش بارز و برجسته فقهای بیدار و روشن شیعه گفت: امروز آیت الله سیستانی در عراق به اقرار و اعتراف دوست و دشمن نقطه ثبات و لنگر و عامل آرامش و امنیت عراق است؛ او اگر چه یک مرجع شیعی است اما نقطه وحدت ملت عراق از شیعه و سنی و مسلمان و غیر مسلمان است.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان افزود: در ایران به واسطه اندیشه های بلند امام راحل(ره) و امروز با نقش خطیر و بی بدیل مقام معظم رهبری در دریای متلاطم انقلاب اسلامی، ملت ایران و کشور عزیز ما این خاک آغشته به خون شهدا، نقطه امنیت و ثبات است.

حجت الاسلام شفیعی افزود: ما می توانیم از این رهگذر قدر فقها و علمای شیعه را به طور خاص بدانیم و مرجعیت و فقاهت شیعه در طول تاریخ به ویژه در سه دهه اخیر نه تنها در جمهوری اسلامی ایران که در عراق، لبنان و حتی جلوه های این نقش را در افغانستان، پاکستان و سوریه هم می توانید ببینید.

وی گفت: امید است جهان اسلام بتواند از این فتنه(داعش) به سلامت عبور کند؛ تردیدی ندارم که این حرکت ناپایدار و ناماندگار و بر خلاف فطرت، اصول و ارزش های اخلاقی و فضایل بشری است و دوره طولانی و بلندی نخواهد داشت.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان تصریح کرد: به آمریکایی ها پیشنهاد می کنیم که سرشان را از برف بیرون بیاورند و تصور نکنند با بستن چشم های خود مانع می شوند که دیگران هم آن ها را ببینند.

وی افزود: از آن روزی که آمریکایی ها در افغانستان و پاکستان کلید زدند؛ طالبان و القاعده به راه انداختند و بن لادن را جریان سازی کردند، حرکت مشکوک انفجار برج های دو قلو را صحنه آرایی و طراحی کردند، از همان روز انگشت اتهام افکار عمومی و بویژه اندیشمندان معاصر متوجه آمریکا بود.

حجت الاسلام شفیعی گفت: در سوریه بدون هیچ سابقه ای به این شکل به وضوح و عریانی اعلام کردند که در سوریه ما هستیم که داعش را تجهیز و حمایت می کنیم و حتی استکبار مجامع بین المللی را به خدمت گرفت که حرکتی را علیه نظام حاکم بر سوریه جریان دهد و نماد بارز تروریسم دولتی را همچنان که از صهیونیسم در فلسطین اشغالی دیده بودیم اینجا هم نشان می دهد.

وی اظهار کرد: امروز کسی از آمریکایی ها نمی پذیرد که در شمار ائتلاف ضد داعش باشند چه برسد که سردمدار این جریان باشند؛ کافی است آمریکایی ها داعش را در شمار فهرست سیاه گروهک های تروریستی قرار دهند و به وضوح اعلام کنند که هر دولت و حکومتی از آن حمایت مالی کند مورد تحریم قرار می گیرد و با هر جریانی که به آنها امداد رسانی مالی کند برخورد می شود.

حجت الاسلام شفیعی گفت: بیان ادعاهای بی اساس و اظهاراتی که عملکرد آنها به وضوح خلاف آن را به نمایش می گذارد مورد قبول ملت های عالم نیست؛ در طول این 200سالی که از زمان شکل گیری آمریکا می گذرد و دولت آمریکا دارد در جهان خود را به نمایش می گذارد در هیچ دوره ای سیاست گذاران آمریکایی و استراتژیست های سیاست خارجی آمریکا به سقوط و مراحلی که امروز قرار دارند نرسیده بودند.

وی افزود: بی تردید دولت آمریکا امروز در افکار عمومی محکوم است و هیچ عذری از او پذیرفته نمی شود؛ هر ائتلاف دیگری هم تشکیل شود مادامی که دولت آمریکا و حکام آمریکا در آن باشند آن ائتلاف ها در افکار عمومی مشروعیت پیدا نمی کنند.

حجت الاسلام شفیعی افزود: اگر آمریکایی ها می خواهند ائتلاف ضد داعش شکل بگیرد کنار بایستند ببینند چگونه ملت ها و دولت های آزاد این تومار ا در هم خواهند پیچید.

وی افزود: اینها خود متهم شماره یک هستند و هر جا حضور داشته باشند نمی توانیم باور کنیم که در آنجا حرکت درستی شکل می گیرد؛ جمهوری اسلامی هم که نپذیرفت در این ائتلاف شرکت کند.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: ملت ما بزرگترین قربانی تروریسم در دوران معاصر است؛ 35 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چقدر شخصیت های علمی ، فکری، نخبگان و برجستگان خود را در جریان ترورهای استکباری از دست دادیم.

وی افزود: به هیچ وجه نمی توانیم دست در دست کسی بگذاریم که در آن دستش سلاح اهدایی به داعش باشد و دست دیگرش را دراز کند و بگوید بیایید علیه داعش ائتلاف کنیم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار