تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۷۱۰۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره برداری از فاز اول طرح توسعه حرم مطهر علی ابن مهزیار در محرم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان از آماده شدن فاز اول طرح توسعه حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی(ع) در دهه نخست محرم امسال خبر داد.

حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی شامگاه شنبه در نشستی که با حضور هیات امنا و سیدشکرخدا موسوی نماینده اهواز در محل این آستان مقدس برگزار شد افزود: فاز اول طرح توسعه حرم مطهر در دو هزار و 800 متر مربع و با صرف اعتباری بالغ بر 70میلیارد ریال در مرحله آخر بهره برداری قرار دارد.

وی گفت: برکات معنوی حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی(ع) برای مردم خوزستان بخصوص مردم ولایتمدار اهواز پوشیده نیست و مردم مشتاقانه منتظر اجرای کامل طرح توسعه حرم مطهر هستند.

حجت الاسلام فایز فائری مدیر آستان مقدس علی ابن مهزیار اهوازی (ع) نیز در این نشست از کمبود اعتبار و مشکل تملک برخی اراضی و واحدهای مسکونی اطراف به عنوان دو مشکل اساسی برای اجرای کامل طرح توسعه این حرم شریف نام برد.

وی از همکاری و مساعدت استانداری خوزستان در اجرای فاز نخست طرح توسعه قدردانی کرد.

سیدشکرخدا موسوی از نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: همه باید به سهم خود برای تکمیل طرح توسعه تلاش کنند چون چنین مرکز معنوی برای مردم خوزستان و اهواز یک نعمت بزرگ است.

وی گفت: چنانچه طرح توسعه حرم مطهر به سرانجام برسد به راحتی می توان 20هزار نفر در مراسم عزاداری ، احیا شب های قدر و جشن های میلاد در مرکز شهر اهواز شرکت کنند و به فیض برسند.

موسوی قول داد با رایزنی با محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی راهبردی رییس جمهوری سهم قابل توجهی از دو درصدی نفت که سقف آن چهارهزار و 400میلیارد ریال است برای ادامه طرح توسعه حرم مطهر علی ابن مهزیار(ع) تخصیص یابد.

هیات امنا حرم مطهر نیز پیشنهادهایی برای شتاب بخشی به طرح توسعه حرم ارایه کردند.

شرکت کنندگان در این نشست ضمن زیارت ضریح مطهر ، از بخش های مختلف در دست ساخت فاز اول طرح توسعه حرم علی این مهزیار اهوازی(ع) بازدید کردند.

حضرت علی این مهزیار اهوازی(ع) وکیل و نماینده سه امام بزرگوار امام جواد(ع) ، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) در استان خوزستان بوده و نقش مهمی در ترویج مکتب اهل بیت(ع) در این منطقه داشت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار