تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۷۱۱۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم استقرار امداد ريلي در خوزستان
رييس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي خوزستان با تاکید بر ضرورت وجود امداد ريلي در استان و بهبود نحوه امدادرساني در حوادث ريلي گفت: با توجه به وجود شبكه گسترده ريلي در خوزستان و اين كه به تازگی نيز شاهد حوادث ريلي بوده‌ايم، لزوم استقرار امداد ريلي در خوزستان بسيار احساس مي‌شود.

دكتر شهريار ميرخشتي اظهار كرد: در حال حاضر با وجود شبکه ریلی قطار جنوب؛ خوزستان امداد ريلي ندارد و با اين شرايط، امدادرساني در حوادث ريلي از طريق پايگاه‌هاي جاده‌اي انجام و در صورت نياز از امداد هوايي استفاده مي‌شود.

رييس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي خوزستان گفت: بعد مسافت پايگاه‌هاي اورژانسی كه در سطح استان مستقر هستند، زياد نيست و ايستگاه‌هاي قطار از طريق جاده‌هاي فرعي به جاده‌هاي اصلي و محل استقرار پايگاه‌هاي جاده‌ای اورژانس دسترسي دارند؛ بدین ترتیب در صورت وقوع حوادث ريلي در خوزستان از امدادرساني جاده‌ای استفاده می‌شود.

ميرخشتي اظهار كرد: با اين‌كه وجود امداد ريلي در استاني چون خوزستان ضروري است ولي نبود آن موجب نمي‌شود كه از امدادرساني در اين حوزه غافل شويم. خود را موظف مي‌دانيم كه در امدادرساني حوادث ريلي جوابگو باشيم و نيروي امدادي به محل اعزام كنيم.

وي ادامه داد:‌ با همه اين شرايط در ضرورت‌هاي اساسي، اولويت‌بندي‌ها به گونه‌اي است كه بايد ابتدا كمبودهاي شديد پايگاه‌هاي امداد جاده‌اي را برطرف كرد و تا وقتي سيستم امداد جاده‌اي در خصوص تامين پايگاه‌هاي جاده‌اي و شهري كامل نشود،‌ ورود به بخش ديگري از امداد، شايد كارشناسي و فني نباشد و در مجموع، اولويت با پايگاه هاي امداد جاده‌اي است.

رييس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي خوزستان افزود: ساليان سال بود كه لزوم راه‌اندازي امداد هوايي با توجه به شرايط خوزستان و راه‌های صعب‌العبور و حادثه‌خيز آن، ضروري بود كه به دليل مشكلات بودجه‌اي راه‌اندازي امداد هوايي امكان‌پذير نمی‌شد ولي خوشبختانه امسال در جهت اجراي طرح تحول سلامت در استان، بودجه‌اي براي امداد هوايي اختصاص داده شد که شاهد افتتاح آن بوديم.

ميرخشتي همچنین به آمار بالاي غرق‌شدگي در استان خوزستان اشاره كرد و افزود: خوزستان از جمله استان‌هايي است آمار بالایی در بخش غريق‌ها دارد. بنابراين وجود امداد آبي نيز در خوزستان ضرورت دارد ولي آنچه كه حايز اهميت است يكي تامین بودجه و ديگري ضرورت رسيدگي به پايگاه‌هاي جاده‌اي است كه در اولويت قرار دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار