تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۷۱۱۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناني كه آجر مي‌شود!
مديرعامل كارخانه نان صنعتي اكسين خوزستان گفت: برای تغيير نوع مصرف و استفاده از نان صنعتي بايد نوع نگاه همه به وضعيت سلامتي تغيير کند، در غير اين‌صورت تغييري در مصرف صورت نمي‌گيرد.

اصغر شهرياري اظهاركرد:‌ در حال حاضر 26 كارخانه نان صنعتي در سطح كشور وجود دارد كه 14 واحد از اين تعداد راه‌اندازي شده و مابقي در شرف راه‌اندازي هستند.

وي افزود: اخيراً متوليان اين كارخانه‌ها كميته‌اي تحت عنوان كميته نان صنعتي ايران را تشكيل داده‌اند كه قرار است در اين كميته عوامل و موضوعات عدم توسعه مصرف نان صنعتي بررسي شود.

شهرياري تصريح‌كرد: در قانون برنامه پنجم توسعه ماده‌اي تحت عنوان ماده 110 وجود دارد كه بر موضوع فرهنگ‌سازي و اصلاح الگوي مصرف توسط حاكميت دلالت دارد اما در زمينه مصرف نان صنعتي و اجرای اين ماده اصلا اقدامي نشده است.

وي عنوان كرد:‌ اين ماده عملا از 3 سال‌گذشته تاكنون اجرا نشده است و متوليان امر به آن توجهي نمي‌کنند.

شهرياري ادامه‌داد: اگرچه در حال حاضر ظرفيت تولید روزانه 26 كارخانه در كشور 800 تن است اما اين كارخانجات اكنون با ظرفيت كمتر از 7 و 8 درصد تولید مي‌كنند و نان تولیدی روی دست آن‌ها می‌ماند.

وي اظهاركرد: ‌ظرفيت توليد ما در روز به 3 تن رسيده در حالي كه ما ظرفيت توليدي ما در روز 20 تن است.

شهرياري گفت: براساس قانون برنامه پنجم توسعه، بايد تا پايان برنامه 40 درصد از نان مصرفي كشور از طريق كارخانجات نان صنعتي تامين شود اما عملا در حال حاضر اين ميزان شايد به 3 تا 4 درصد برسد.

وي بيان‌كرد: ‌اگر معتقديم ضايعات نان داريم، یارانه براي نان مي‌دهيم و نان سنتي بهداشتي نيست بايد به سمت نان صنعتي برويم.

شهرياري با اشاره به اين‌كه شركت‌هاي بزرگي در استان فعالیت مي‌كنند، گفت: انتظار ما بيش از اين‌ها است و انتظار داريم شركت‌ها و ارگان‌هاي بزرگ از اين امكان ايجاد شده در استان استفاده كنند و نگذارند دستگاه‌هاي ما خاك بخورد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار