تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۱۱۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در شش ماه نخست امسال
رشد 35 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 35 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

عادل دریس روز یکشنبه افزود: بیش از یک میلیون تن کالا در این مدت، در بندر و دریانوردی خرمشهر تخلیه و بارگیری شد.

وی اظهار کرد: افزون بر 731 هزار و 218 تن کالا در این مدت بارگیری، و 300 هزار و 430 تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه شد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر عمده کالاهای صادراتی از بندر خرمشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس را مصالح ساختمانی، مواد معدنی و خرما عنوان کرد و افزود: میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در شش ماه نخست امسال در بندر خرمشهر نسبت به مدت مشابه پارسال ،با 87 درصد افزایش به بیش از 44 هزار و 491 TEU رسید.

وی گفت: بیش از پنج هزار و 498 دستگاه خودرو در مدت زمان یادشده در بندرخرمشهر تخلیه شد که نسبت به دوره زمانی مشابه پارسال، رشد 616 درصدی را نشان می دهد.

دریس به رشد 13درصدی تردد مسافر در بندر خرمشهر در این مدت اشاره داشت و افزود:از ابتدای امسال تاکنون، 24 هزار و 945 مسافر از طریق پایانه بین المللی مسافری دریایی بندر و دریانوردی خرمشهر جابجا شدند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به تردد 227 واگن در شش ماه نخست امسال اظهار کرد: دو هزار و 446 فروند کشتی در این مدت در بندر خرمشهر پهلوگیری کردند.

بندرخرمشهر با برخورداری از 20 پست اسکله و قرار گرفتن در منطقه آزاد تجاری اروند و مجاورت با کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عراق به عنوان مناسب ترین گزینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و همچنین ترانزیت زمینی و دریایی کالا به کشور عراق شناخته می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار