تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۷۱۱۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور:
خوزستان می‌تواند کارگاه تولید اندیشه باشد
معاون فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: استان خوزستان می‌تواند کارگاه بزرگ خلاقیت و تولید اندیشه، تفکر، ادبیات و هنر صلح و مقاومت باشد.

حجت‌الاسلام محمدعلی زم صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه گروهی عکس دفاع مقدس در محل موزه هنرهای معاصر اهواز اظهار کرد: آنچه در این قطعه از خاک ایران اتفاق افتاده، اتفاق کم نظیری در همه دوران تاریخ ایران بوده است.

وی افزود: این نمایشگاه، گوشه خیلی کوچکی از اتفاق‌های بزرگی است که در این سرزمین رخ داده که هر کدام از آن اتفاق‌ها خود می‌تواند منشاء رویدادهای بزرگ فرهنگی باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، دیدن این عکس‌ها یادآور خیلی از خوبی‌ها، ایثار و گذشت‌ها، شجاعت‌ها و در عین حال غم و اندوه‌ها و شیرینی‌ها، شکست‌ها و پیروزی‌ها است.

زم بیان کرد: امیدواریم که جریان فرهنگی انقلاب بتواند جریان بالنده و زنده‌ای باشد و همچنین بتواند برای نسل امروز که در دوران دفاع مقدس در عالم زر بوده و هنوز به دنیا نیامده بود و نیز برای آیندگان، یک حرکت و تحول معنوی باشد.

وی با بیان اینکه ملت ما با همین فرهنگ زنده است، ادامه داد: سرمایه عظیم دفاع مقدس، سرمایه‌ای است که سال‌ها می‌توان از آن مصرف کرد، با آن تولید کرد، فرهنگ به وجود آورد و ترویج داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در پایان خاطرنشان کرد: زبان هنر آمیخته شده با زنده بودن شهید و شهادت؛ این دو حیات مستمر و طیبی هستند که می‌توانند مکمل هم و در آینده کشور ما اثرگذار باشند.

نمایشگاه گروهی عکس از ویژه برنامه‌های جشنواره فرهنگی هنری نکوداشت هفته دفاع مقدس معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز تا 12 مهرماه در محل موزه هنرهای معاصر اهواز دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه در دو نوبت صبح از ساعت 9 تا 12 ظهر و عصر از ساعت 17 تا 20 از آن بازدید کنند. همچنین نمایشگاه، روزهای جمعه تنها در یک نوبت بعد از ظهر دایر است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار