تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۱۱۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر خواستار شد ؛
لزوم تعامل دستگاه‌ها برای اجرای مراسمات ملی و مذهبی در خرمشهر
امام جمعه خرمشهر بر لزوم برنامه‌ریزی و تعامل تمام دستگاه‌ها برای اجرای مراسمات ملی و مذهبی پیش‌رو تاکید کرد.

سیدنبی موسوی صبح امروز در جلسه ستاد برگزاری مراسم روز عرفه در دفتر امام جمعه خرمشهر، اظهار داشت: در این ایام دو جریان مهم را پیش‌رو داریم یکی بحث راهیان نور و دیگری تردد زائران عتبات عالیات و مناسباتی که در این میان وجود دارد.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی برای استقبال و به سرانجام رساندن این دو موضوع تاکید کرد و ابراز داشت: امیدواریم آنگونه که سزاوار است پایه برنامه‌ریزی منطقی را برای اجرای هرچه بهتر این مراسمات به‌خصوص بحث راهیان نور دانش‌آموزی را که از اواسط مهر ماه آغاز می‌شود را فراهم سازیم.

امام جمعه خرمشهر به بحث تردد زائران عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: همه ساله شاهد حضور پرشور زوار در ایام اربعین بوده‌ایم و با توجه به افزایش تقریبا دو برابری تعداد زوار در سال گذشته و انتخاب مرز شلمچه توسط زائران از سراسر ایران و حتی سراسر جهان برای رفتن به کشور عراق می‌توان حدس زد که امسال نیز پذیرای جمعیتی قابل توجه از زوار در ایام اربعین خواهیم بود.

موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: بحث اربعین جلسه خاص خود را می‌طلبد و لازمه پذیرش این تعداد انبوه زائر، داشتن برنامه‌ریزی است.

بحث برگزاری مراسم عید سعید غدیر خم دیگر محور سخنان امام جمعه خرمشهر بود، وی عید سعید غدیر خم را دارای اهمیتی ویژه خواند و عنوان کرد: با توجه به حضور در منطقه‌ای که از شرایط خاص خود برخوردار است بحث عید غدیر خم اهمیتی ویژه داشته و امیدواریم در حد توان و استطاعت خود مراسمی باشکوه و جشنی درخور مقام والای ائمه برگزار کنیم.

موسوی ادامه داد: در بحث عید غدیرغم باید به طور گسترده کار انجام شود، تبلیغاتی وسیع صورت گیرد و هر اداره و سازمان به نوبه خویش و به طور گسترده و همه جانبه ورود کند.

امام جمعه خرمشهر برای برگزاری مراسمات مذهبی و ملی پیش رو از جمله مراسم روز عرفه خواستار تعامل تمام دستگاه‌ها شد و افزود: بحث اطلاع‌رسانی و تامین سیستم صوتی مناسب از مهم‌ترین مواردی است که باید به سرعت و با تعامل تمام دستگاه‌ها انجام گیرد.

* منطقه آزاد به تعهدات خود در قبال راهیان نور عمل کند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر خواستار عمل کردن منطقه آزاد به تعهدات خود در قبال راهیان نور شد.

مجید حسین‌زاده صبح امروز در نشست هماهنگی مراسم دعای عرفه و راهیان نور اظهار داشت: در این جلسه به‌خاطر همزمانی تقریبی روز عرفه و راهیان نور دانش‌آموزی، به هر دو موضوع پرداخته می‌شود.

وی حضور 670 دانش آموز در قالب کاروان‌های راهیان نور خبر داد و گفت: در بحث دانش آموزی 670 هزار نفر برای حضور در شلمچه را خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم این جمعیت را پوشش داده و مراسم را به نحوه شایسته‌ای به سرانجام برسانیم.

فرمانده سپاه خرمشهر با بیان اینکه منطقه آزاد اروند در سالهای گذشته بخشی از هزینه‌های کاروان‌های راهیان نور را تامین می‌کرد، افزود: از حدود سه سال پیش منطقه آزاد اروند مبلغی را به حساب مشترکی واریز می‌کرده است اما اکنون حدود 6 ماه است که این اقدام از ناحیه منطقه آزاد اروند صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: تصمیم بر این شده بود که یک بیلان کار و یک برآورد هزینه انجام گرفته، و یک حساب مشترک افتتاح و شماره حسابی به منطقه آزاد اروند ارائه و در خواست تمدید قرارداد، داده شود اما مدتی است که نه قرارداد تمدید و نه مطالبات پرداخت شده است.

حسین زاده ادامه داد: انتظار داریم مطالبات طبق قول‌ها و با یک قرارداد جدید و طبق نظر مسئولان مرتبط منعقد و حسابی جدید با ساختاری جدید به اسم حساب شلمچه ایجاد شود تا بتوان در بحث راهیان نور خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد.

وی اقدامات اولیه برای استقبال از راهیان نور را برشمرد و گفت: به کار گیری 20 خادم، داشتن ذخیره آب به صورت تانکر، رفع مشکلات انشعابات آب یادمان شلمچه بحث کنترل جاده‌ای و راه اندازی تلفن کارتی در محل یادمان به علت قطعی احتمالی شبکه تلفن‌های همراه در شلمچه و تهیه 10 هزار جلد دعای عرفه، از الزامات آماده سازی برای استقبال از کاروان‌های راهیان نور است.

در این نشست که صبح امروز در دفتر امام جمعه خرمشهر تشکیل شد، امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و برخی مسئولان شهری خرمشهر و همچنین نماینده تام الاختیار بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس شرکت داشتند.

در ادامه این نشست فرماندار خرمشهر این امکانات درخواستی را حداقل امکانات مورد نیاز خواند و خواستار تعامل تمام ادارات و تهیه پکیج برای مصرف هرساله شد و شرکت نفت و گاز اروندان نیز تامین سیستم صوتی این مناسبات مذهبی را عهده دار شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار