تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۷۱۱۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
متوليان گردشگری خوزستان وارد گود شوند
استان خوزستان استانی است که بیشترین آثار تاریخی با پیشینه چندین هزار ساله دارد اما متاسفانه تعداد گردشگراني که برای دیدن آثار ما می‌آیند خیلی کم هستند و علت اصلی آن نبود تبلیغات مناسب است
دبير كانون جهانگردي آبادان گفت: نبود تبليغات مناسب موجب شده تا گردشگري ما آن گونه كه بايد رشد نداشته باشد.

احمد امیری اظهار کرد: استان خوزستان استانی است که بیشترین آثار تاریخی با پیشینه چندین هزار ساله دارد اما متاسفانه تعداد گردشگراني که برای دیدن آثار ما می‌آیند خیلی کم هستند و علت اصلی آن نبود تبلیغات مناسب است.

وی عنوان کرد: این فصل در خوزستان زمان جذب گردشگر است اما آيا یک بار شده كه ببینید در تلویزیون سراسری جایی از استان خوزستان را معرفی کنند؟ بعضی شهرها که حتی 10 درصد آثار ما را هم ندارد چنان تبلیغاتی در شبکه‌های سراسری و رسانه‌ها انجام می‌دهند كه آمار گردشگرانشان از ما بيشتر است. متاسفانه در استان ما معرفي جاذبه‌هاي گردشگري انجام نشده و اگر هم شده خیلی کم بوده است.

او توضیح داد: استان خوزستان پر از ابنیه‌های تاریخی است و علاقه‌مندان بسیاری برای دیدن از آن‌ها وجود دارد. اما جذب آن مستلزم این است که متوليان گردشگری ما در استان وارد گود شوند و برنامه‌ریزی کنند.

اميري خاطرنشان كرد: درآمدی که پارسال از جانب گردشگری نصیب کشور شد شش میلیارد دلار بود و این خیلی زیاد است. اما چرا باید سهم استان خوزستان از این درآمدزایی کم باشد. امیدوارم در این فصل که فصل جذب گردشگر استان خوزستان است مسؤولان بیشتر به این موضوع توجه کنند تا این فصل را از دست ندهیم.

او با بيان اين كه وقتی گردشگر ـ چه داخلی و چه خارجی ـ وارد استان شود درآمد ایجاد می‌کند اظهار كرد: اگر گردشگر بخواهد وارد کشور شود به زیرساخت‌هایی نیاز دارد. همچنین بعضی برنامه‌ها باید کوتاه‌ مدت و برنامه‌های دیگر باید بلند مدت باشند.

دبير كانون جهانگردي آبادان اضافه کرد: مواردی همچون امنیت، حمایت از گردشگری و بازسازی بخشی از این برنامه‌ها است و تداوم آن نیاز به زیرساخت‌هایی مثل هتل، اقامت‌گاه‌هاي مناسب و غیره دارد.

او ادامه داد: در حال حاضر کشورهایی در دنيا هستند نفت دارند اما فقط با صنعت گردشگری مملکت‌شان را اداره مي‌كنند. ايران نیز به لحاظ سیاسی در دنیا وضعيت نسبتا خوبی دارد و زمان آن فرارسيده است كه حرکت جدی و تبلیغاتی برای جذب گردشگران خارجی انجام دهند.

اميری اما خاطرنشان هم كرد: فقط چاپ و انتشار چند بروشور و کتاب تبلیغات محسوب نمی‌شود بلكه باید کارگروهی از افراد متخصص در اين زمينه تشکیل شود. ما در حال حاضر ورودی داریم اما باید این ورودی سازماندهی شود. مثلا براي زائران عراقی که برای زیارت امام رضا (ع) به فرودگاه آبادان می‌آیند باید تدبیری اندیشیده شود تا آن‌ها به داخل شهر آبادان هم بیایند.

اميري با اشاره به اين كه تبلیغات ما براي جذب گردشگر خیلی کم است توضيح داد: سازمان‌هاي مردم ـ نهاد و فعالان گردشگری باید در کنار مدیران استان قرار بگیرند تا کار جدی صورت بدهند. اقتصاد خوزستان به چنین پتانسیلی نیازمند است. ما به اشتغال غیردولتی نیاز داریم و بخشی از این اشتغال غیردولتی توسط صنعت توریسم حل می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار