تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۷۱۱۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در مرحله نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری
۳۰هزارهکتار اراضی‌شوشتر به زیرکشت‌می‌روند
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس گفت: عملیات زهکشی برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری آغاز شده و در مرحله نخست ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های شهرستان شوشتر به زیر کشت می‌روند.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی اظهار کرد: بر اساس طرح 550 هزار هکتاری در مرحله نخست 30هزار هکتار از زمین‌های شهرستان شوشتر به زیر کشت می‌روند.

وی افزود: عملیات زهکشی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال این کار‌ها به پایان برسد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی دلیل اجرایی نشدن طرح کشاورزی در شهرستان گتوند عنوان کرد: متأسفانه این طرح در گتوند به دلیل نبود آب عملیاتی نشد.

وی افزود: برای اجرای این طرح باید کانال‌های آبیاری یک و 2 توسط وزارت نیرو به بهره برداری برسد.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی بیان کرد: حیات و رونق اقتصادی شهرستان شوشتر در گرو تامین آب برای کشاورزی است و باید در این باره توجه ویژه داشت.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین فعالیت اقتصادی که می‌توان در شهرستان شوشتر انجام داد کشاورزی است و تامین آب برای کشاورزان به معنی حیات و رونق اقتصادی این شهرستان به شمار می‌آید.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی درباره انتقال آب کارون و آسیب‌های آن به کشاورزی عنوان کرد: انتقال آب از سرچشمه‌ها برای مصارف کشاورزی، ضربه‌ای جبران ناپذیر به اقتصاد مردم خوزستان وارد می‌کند.

وی بیان کرد: بحث انتقال آب برای مصارف کشاورزی سبب تأخیر در اجرای طرح 550 هزار هکتاری می‌شود و آسیب‌های زیادی در پی دارد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار