تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۷۱۲۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
ارایه طرح‌های مبارزه با مواد مخدر تا 10 روز آینده
استاندار خوزستان با اشاره به مصوبات سفر اخیر وزیر کشور در سفر به خوزستان در خصوص مبارزه با مواد مخدر و تعیین استان خوزستان به عنوان استان پاک گفت: اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تا 10 روز آینده طرح‌های خود را دراین زمینه ارایه دهند.

عبدالحسن مقتدایی در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که 7 مهرماه در استانداری خوزستان برگزار شد،اظهار کرد: برنامه کمیته‌های این شورا پس از کارشناسی، مدون و به صورت بسته در قالب طرح جامع مبارزه با مواد مخدر که شامل پییشگیری، درمان و مقابله است، ارایه می‌شود.

وی افزود: کارگروه خاصی بحث تلفیق برنامه‌های کمیته‌های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان را انجام خواهد داد.

مقتدایی عنوان کرد: بازه زمانی اجرای طرح جامع مبارزه با مواد مخدر در استان خوزستان، یک‌ساله تعیین شده است .

استاندار خوزستان با تاکید بر تامین امکانات و نیازهای دستگاه‌های متولی در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: باید کاری کنیم که برای تولیدکننده، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده مواد افیونی در استان خوزستان شرایط امنی وجود نداشته باشد .

مقتدایی از تلاش دستگاه‌های متولی امر مبارزه با مواد مخدر در استان خوزستان در ارتقا شاخص‌های پیشگیری، مقابله و درمان مبتلایان به مواد افیونی در شش ماه اول سال جاری قدردانی کرد و گفت: کمیته‌های شورای مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان باید در زمینه پیشگیری بر جنبه‌های آموزشی مردم و خانواده‌ها تاکید و از ظرفیت رسانه‌ها در این زمینه استفاده مطلوب کند.

استاندار خوزستان گفت: خوزستان از سوی وزیر کشور استان پاک قلمداد شده است. بنابراین باید حرمت این سرزمین پاک را که خون‌های زیادی در آن ریخته شده نگه داشت.

در ادامه این جلسه؛ فرج‌اله خبیر، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان، نیز گفت: طرح جامع مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان از مصوبات سفر اخیر وزیر کشور به خوزستان است که از سوی وی این استان در امر مبارزه جامع با مواد افیونی به عنوان استان پایلوت و پاک تعیین شده است .

وی افزود: در این طرح جامع باید برنامه‌ریزی مدونی برای حل مساله اعتیاد داشته باشیم، به طوری که بخشی از این برنامه‌ها باید از سوی دستگاه‌های دولتی و بخشی هم ازسوی تشکل های مردمی تهیه شود.

خبیر گفت: باید شرایطی را فراهم سازیم تا کسانی که در این حوزه می‌توانند کمک کنند وارد عمل شوند تا استان سالمی داشته باشیم .

معاون استاندار خوزستان در عین حال تاکید کرد که باید جمعیت سالم را حفظ کرد و از قابلیت‌های این جمعیت برای سالم‌سازی جامعه استفاده کرد.

خبیر بر توسعه برنامه‌های ورزشی، اشتغال‌زایی و فعالیت‌های فرهنگی در امر مبارزه با مواد مخدر اعم از پیشگیری و مقابله تاکید کرد.

مدیرکل اطلاعات خوزستان نیز استفاده از رسانه‌های تصویری و دیجیتال در امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: لازم است از شیوه‌های مختلف اعم از نمایش فیلم گرفته تا سایر ابزارهای رسانه‌ای برای ایجاد تنفر بین مردم نسبت به مواد افیونی و خانمان‌سوز بهره جست .

وی افزود: باید جامعه را به جایی برسانیم که در زمینه مواد مخدر به اوج نفرت برسند. این احساس را باید در بین آحاد جامعه، مسئولان و سازمان های مردم‌نهاد ایجاد کرد تا همه وارد عمل شوند
:
:
:
آخرین اخبار