تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۷۱۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجراي گشت ويژه بهداشتي ماه رمضان در خوزستان
مديرگروه بهداشت محيط مركز بهداشت خوزستان گفت: برنامه‌هاي نظارتي در قالب گشت ويژه بهداشتي در ماه رمضان در حال اجراست.

به گزارش  فارس از اهواز، محمود چفقاني در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به شهروندان توصيه مي‌شود به هيچ وجه مواد غذايي مورد نياز خود را از فروشندگان دوره‌گرد تهيه نكنند، زيرا اين فروشندگان سيار و غيرقابل كنترل هستند، در نتيجه احتمال غيربهداشتي بودن موادي كه عرضه مي‌كنند بالاست.
چفقاني گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوي وزارت بهداشت و درمان، برنامه‌هاي نظارتي در قالب گشت ويژه بهداشتي در ماه رمضان در حال اجراست.
وي افزود: در اين برنامه نظارتي 320 كارشناس بهداشت محيط شركت دارند كه به صورت مستمر بر مراكز تهيه، توزيع موادغذايي و كارگاه‌هاي شيريني‌پزي، عرضه آش، حليم و زولبيا و باميه نظارت مي‌كنند.
چفقاني تصريح كرد: بر اساس اصلاحيه ماده 13 قانون توليد و عرضه مواد خوراكي، آشاميدني و آرايشي و بهداشتي، با متخلفان برخورد و اعمال قانون مي‌شود، در صورتي كه مشخص شود كه يك واحد صنفي مرتكب تخلفي شده است، ابتدا آن واحد صنفي اخطار دريافت مي‌كند و در صورت ادامه تخلف به مراجع قضايي معرفي مي‌شود.
مديرگروه بهداشت محيط مركز بهداشت خوزستان خاطرنشان كرد: در صورتي كه واحدهاي صنفي متخلف در بازه زماني كه براي آن‌ها تعيين مي‌شود به حل مشكل اقدام نكنند، از فعاليت‌ آنها جلوگيري مي‌شود.
وي ادامه داد: وضعيت بهداشت فردي و عمومي، وضعيت فضاي فيزيكي كف، سقف و ديوارهاي واحد صنفي، وضعيت ابزار و تجهزات مورد استفاده و كيفيت محصولي كه توليد مي‌شود از جمله مواردي است كه در بازرسي‌ها مورد توجه كارشناسان بهداشتي است. عدم رعايت هركدام از اين موارد به معني تخلف در توليد و عرضه مواد غذايي محسوب و با واحد صنفي متخلف برخورد مي‌شود.

*مردم در ظروف خود آش بخرند
وي از مردم خواست تا به‌منظور حفظ سلامت خود براي گرفتن مواد غذايي گرم از ظروف يك‌بار غير استاندارد استفاده نكنند و از ظروف منزل خود براي خريد مواد غذايي گرم مثل آش و حليم استفاده كنند.
چفقاني درباره نظارت بر حليم فروشي و آش فروشي‌ها گفت: نظارت‌هاي اعمال شده توسط مركز بهداشت تمام مراحل تهيه، توزيع و فراوري را شامل مي‌شود،‌ استفاده از ظروف يكبار مصرف استاندارد نيز در دستور كار است و نمونه هايي از آن توسط معاونت غذا و دارو به مراجع ارشد استان ارائه شده است اما هنوز زمينه عملياتي شدن آن در استان فراهم نشده است.
وي ادامه داد: با ارسال بخشنامه‌هايي به همه شهرستان‌هاي خوزستان به‌موازات سراسر كشور، نظارت‌هاي كارشناسان بهداشت محيط استان بر محل‌هاي تهيه و طبخ غذاي گرم اعمال شده است.
چفقاني با توصيه به مصرف مواد غذايي پخته ‌شده تا دو ساعت پس از طبخ افزود: بعد از اين مدت، مواد غذايي تنها در دماي زير 4 درجه و بالاي 60 درجه سانتيگراد مانند فر قابل نگهداري است.
برچسب ها: ماه رمضان ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار