تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۷۱۲۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کوچ پرندگان به مناطق گرمسیر جنوب آغاز شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: با آغاز فصل پاییز و سرد شدن هوا در مناطق شمالی کشور، کوچ پرندگان مختلف از جمله پرندگان شکاری به تالاب شادگان آغاز شده است.

سید محمد حسن فقیه روز سه شنبه افزود: دشت جنوبی استان خوزستان در فصل سرما شرایط خوبی برای کوچ پرندگان مناطق سردسیر دارد و این پرندگان از ابتدای مهرماه کوچ خود را به این منطقه آغاز کرده اند.

وی با اشاره به کوچ دسته ای از پرندگان شکاری به تالاب شادگان اظهار کرد: پرندگان مناطق شمالی کشور نیز از ابتدای آبان ماه به این تالاب کوچ می کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان در خصوص برخورد با شکارچیان غیر مجاز افزود: توافقی بین ادارات حفاظت محیط زیست آبادان، شادگان و خرمشهر برای برخورد با شکارچیان صورت گرفته است.

وی گفت: تلاش بر این است که با کنترل خوب منطقه از شکار غیر مجاز پرندگان جلوگیری و زمینه حضور گونه های مختلف در تالاب بین المللی شادگان فراهم شود.

فقیه از دستگیری 15 شکارچی و صیاد غیر مجاز در شش ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: سه شکارچی متخلف و 12 صیاد غیرمجاز در این مدت دستگیر و به مراجع قانونی تحویل گردید.

وی خواستار همکاری شهروندان شادگانی در برخورد با متخلفان شد و اظهار داشت: همکاری مردم برای شناسایی و مبارزه با متخلفان ضروری است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار