تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۷۱۳۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلاش برای بازگشایی راه آهن تهران - خوزستان ادامه دارد
فرماندار اندیمشک گفت: تلاش برای بازگشایی خط آهن تهران - خوزستان، که از چهارشنبه شب بر اثر سانحه خروج قطار باری از خط مسدود شده ادامه دارد.

حمید رضا گودرزی روز پنجشنبه گفت: به دنبال وقوع این حادثه عملیات راه آهن ناحیه زاگرس وارد عمل شده ضمن اینکه با اعزام 15 دستگاه اتوبوس از اندیمشک ، مسافران گرفتار شده در ایستگاه های مسیر به اندیمشک منتقل شدند.

وی افزود: از چهارشنبه شب تا لحظه مخابره خبر، صدها مسافر بوسیله اتوبوس از محدوده ایستگاه های راه آهن اندیمشک به لرستان، جابجا شدند.

فرماندار اندیمشک افزود: طبق اعلام راه آهن ناحیه زاگرس با تلاش صورت گرفته مسیر خط آهن تهران - خوزستان تا ساعاتی دیگر بازگشایی شده و حرکت قطارها از این مسیر از سر گرفته می شود.

خروج چهار واگن قطار باری از خط در حد فاصل ایستگاه های تنگ پنج و تنگ هفت از چهارشنبه شب تاکنون موجب مسدود شدن خط آهن تهران - خوزستان شد.

با مسدود شدن این مسیر، قطارهای مسافری که از خوزستان و تهران در این مسیر تردد داشتند.

در ایستگاه های مسیر از جمله دورود و اراک مجبور به توقف شدند.

راه آهن اندیمشک - دورود در محدوده استان های خوزستان و لرستان که از سال 1317 فعال بوده به دلیل فرسودگی همچنان نیازمند بازسازی است.

خط آهن تهران - جنوب که نقش مهمی در انتقال و جابجایی کالا و بار از بنادر جنوبی کشور و همچنین جابجایی مسافر دارد یک خطه بوده و هنگام بروز سوانح مسدود می شود.

این حادثه هفتمین مورد خروج قطار از خط در حد فاصل استان های لرستان و خوزستان از ابتدای امسال تاکنون است، که به گفته کارشناسان، از فرسودگی خطوط ریلی ناشی می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار