تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۷۱۴۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مکوندی:از کسب اولین بردمان ذوق‌زده نیستم
سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان می گوید فکر می کنم آنقدر که باقری نیا در این پیروزی نقش داشت، من نقش نداشتم.

بهروز مکوندی پس از اولین پیروزی تیمش در اولین حضورش روی نیمکت نفت مسجدسلیمان در نشست خبری اظهارکرد: خیلی خوشحالم که در جمع شما برادران خوبم هستم و امیدوارم این برد به شما هم چسبیده باشد و من آن را به شما هم تبریک می گویم و امیدوارم این موفقیت ها استمرار پیدا کند و جایگاه واقعی مان را به دست آوریم.

وی بیان کرد: من از اولین برد تیم مان خیلی خوشحالم ولی ذوق زده نیستم. به نظرم نیمه اول خوب بازی کردیم ولی به واسطه جوانی بازیکنان مان و کم تجربگی شان، در واقع تابع احساسات مان شدیم. در نیمه دوم تیم ما اسیر تجربه و کارهای خوب فولاد شد و خوش شانس بودیم که گل نخوردیم. به هر حال ما توانستیم قهرمان ایران و نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا را شکست دهیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان گفت: در نیمه دوم کاملا اسیر بازی فولاد شدیم و احساسات مان بر منطق مان غلبه کرد. ما قصد دفاع کردن نداشتیم و نمی خواستیم عقب بنشینیم، چرا که می دانستیم فولاد بازیکنان فوق العاده ای دارد که از قدرت شوت زنی بالایی هم برخوردارند. به هر حال هدف ما عقب نشینی نبود و بین دو نیمه نیز به بازیکنانم گفتم که ما الان با این دید که 2 بر یک عقب هستیم وارد زمین می شویم، چرا که اگر به این امید که از حریف پیش هستیم وارد شویم، با نتیجه 3 بر 2 از زمین بیرون می آییم چرا که فولاد باتجربه است.

وی عنوان کرد: خوشحالم که بردیم، چرا که به آن نیاز داشتیم. هدف مان این است که ذهنیت برد را به تیم القا کنیم که ممکن است این موضوع زمان ببرد. ما قطعا ضعف هایی داریم که باید آن ها را برطرف کنیم. از نظر فنی باید کار بیشتری انجام دهیم و همچنین با اضافه کردن بازیکنانی به تیم، حس رقابت در تیم به وجود می آید تا بازیکنان جوان، بهتر بازی کنند و به پیشرفت تیم مان کمک کنند.

مکوندی با اشاره به اضافه شدن مارتیک خاچاطوریان به کادر فنی تیم گفت: با او صحبت کردم که شنبه یا یکشنبه به ایران می آید. با خودش بازیکن نمی آورد و در واقع مشخصات بازیکنان را می آورد و در مورد آن ها صحبت می کنیم. نگاه من به بازیکن خارجی نیست. به هر حال دیدگاه مردم به بازیکن خارجی و ایرانی فرق می کند. اگر بهترین بازیکن ایرانی را هم بیاوریم و همزمان با آن، یک خارجی را هم جذب کنیم، انتظار مردم از بازیکن خارجی بیشتر است.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم بازیکن خارجی بیاوریم، باید یک سر و گردن از بازیکن ایرانی بالاتر باشد. در تمام پست ها بازیکن مورد نظر دارم ولی ممکن است که بازیکن نیاید و باید صحبت کنیم. باید شرایط مان را بهتر کنیم و اگر به این صورت شود و جایگاه تیم مان بهتر شود، این موضوع به آمدن بازیکنان به تیم مان کمک می کند.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان با قدردانی از زحمات باقری نیا و کادر قبلی تیم خاطر نشان کرد: طی سه چهار روزی که با تیم کار کرده ام، کار خاصی انجام نداده ام که بگویم این برد کار من بوده است. این پیروزی متعلق به یک مجموعه بزرگ است که من عضو کوچکی از آن هستم. فکر می کنم آنقدر که باقری نیا نقش داشت من نقش نداشتم.

وی درباره وضعیت بدنی بازیکنانش گفت: انتظار دارم یکسری از بازیکنان تلاش و دوندگی بیشتری داشته باشند. به هر حال اگر بتوانیم به مشکلات فنی تیم پی ببریم، می توانیم فاصله خطوطمان را کمتر کنیم که با این کار فشار کمتری به بازیکنان می آید و در نیم فصل هم به بدنسازی احتیاج پیدا نمی کنیم.

مکوندی با بیان این که حاشیه ها تابع نتایج تیمی است، عنوان کرد: وقتی تیمی شکست می خورد، مسایل و اختلافات بروز پیدا می کند که می توان این مشکلات را با پیروزی از بین برد، چرا که وقتی پیروز هستیم آرامش بیشتری داریم و با احساس بهتری نسبت به هم رفتار می کنیم. امروز اگر جو رختکن ما را می دیدید، نشان می داد که بین بازیکنان مان اتحاد و همدلی به وجود آمده است. به هر حال پیروزی کمک می کند تا مشکلات کمتر بروز پیدا کند.

وی افزود: ما هم باید کمک کنیم که باتوجه به این پیروزی و آرامشی که حاصل شده است، اختلافاتی را که وجود دارد پیدا و با صبر و حوصله آن ها را برطرف کنیم. من مشکل حادی را نمی بینم. با بازیکنان تیم نیز یکی دو نشست داشتم و مسایل و مشکلات آن ها را پرسیدم. من همان طور که در ارتباطاتم با بازیکنانم نزدیک هستم، در کار فنی و مربیگری هم سختگیرم و اگر به طور مثال بازیکنی را تنبیه کنم، سعی می کنم مشکل او را هم برطرف کنم. بازیکنان سرمایه های باشگاه هستند و نمی توانیم به واسطه یک مشکل خاص، تیم را یکی یکی از هم بپاشیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ضعف تیم در بخش دفاعی گفت: اگر نتایج تیم را ببینید ما 16 گل خورده و چهار گل زده داریم و نمی توان گفت خط دفاع مان ضعیف بوده است، چرا که خط حمله ما هم ضعیف بوده است، پس نمی توان مشکلات را به گردن دفاع انداخت. ما در هر دو خط حمله و دفاع مشکل داریم. در حال حاضر کل سرمایه های تیم ما این نفرات هستند و باید تلاش کنیم روی نفراتی که داریم، کار کنیم و مشکلات مان را، هم در بخش حمله و هم دفاع برطرف کنیم تا به نیم فصل برسیم و ببینیم می توانیم در این خطوط بازیکنانی را به تیم اضافه کنیم یا خیر. البته علاوه بر این خطوط، ما در خط میانی هم کمی مشکل داریم.

وی درباره پنالتی ای که نصیب تیمش شد و توانستند آن را به گل تبدیل کنند، گفت: روی پنالتی کار کرده بودیم و نفرات مان هم از قبل مشخص بودند. ما برای این کار دو نفر را مشخص کرده بودیم و این که کدام یک در زمین پشت توپ بایستد، بستگی به خودشان داشت و قرار شد هر کدام آماده تر است، پنالتی را بزند و دیگری هم توپ را به او تقدیم کند و خوشبختانه پنالتی مان به گل تبدیل شد. به هر حال خیلی چیزها را می توان با کمک خود بازیکنان برطرف کرد.

مکوندی خاطر نشان کرد: از نظر اخلاقی و فنی انتظار دارم که بازیکنان و کادر فنی کمک کنند و به جز این نفرات از مردم هم انتظار بیشتری دارم. مردم مانند سال گذشته نیز که در خدمت آن ها بودم، من را شرمنده کردند و از آن ها انتظار دارم هیچ موقع تیم شان را رها نکنند؛ امروز من برنده هستم و این جا نشسته ام و ممکن است بازی دیگر من نباشم. به هر حال این تماشاگر باید بداند آن چه برایش مهم است بهروز مکوندی و ایکس و ایگرگ نیست و آن چه مهم است تیم نفت مسجدسلیمان است.

وی درخصوص وضعیت مالی باشگاه گفت: دو روز پیش آقای رضاییان 15 درصد دوم مبلغ قرارداد بازیکنان را تهیه و به حساب آن ها واریز کرد. تاکنون بازیکنان 30 درصد مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده اند.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان درباره دروازه بان تیمش خاطر نشان کرد: طی سه چهار روزی که آقای هندیجانی با گلرها کار کرد، به این نتیجه رسید که در این دیدار از رضا حیدری استفاده کنیم، بهتر است. او یک اشتباه هم داشت که فکر می کنم بر اثر جوانی اش آن را انجام داد که در نیمه دوم جبران کرد و کارش را خوب انجام داد. اعتقادم این است در تمرینات هر بازیکنی که بهتر باشد، از او استفاده کنیم.

وی درباره آغاز تمرینات تیمش گفت: از روز سه شنبه تمرینات مان آغاز می شود و خاچاطوریان هم به تیم اضافه می شود و باید دید بازی مان در جام حذفی چه روزی برگزار می شود تا براساس آن تمرینات مان را برنامه ریزی کنیم. جام حذفی هم موقعیت خوبی است تا یکسری از بازیکنان مان را محک بزنیم و این موقعیت به آن ها داده شود و از آن ها استفاده کنیم تا خودشان را در چارچوب تیم پیدا کنند.

مکوندی گفت: با توجه به این که من سریع وارد کار شدم، نمی خواستم بدون برنامه ریزی و تفکر، نفری را اضافه کنم. کادر فنی مان برای یک نفر جا دارد و خیلی ها به من ایراد گرفتند چرا کادر فنی استقلال تهران 9 نفر است که باید بگویم ما از نظر مالی و سابقه با استقلال تهران قابل مقایسه نیستیم. ما صاحب فوتبال بوده ایم ولی تیم مان اولین حضورش در لیگ برتر است و سابقه مان در لیگ یک هم چهار سال بود و در واقع همین تیم را هم از اهواز به ما تقدیم کردند.

وی افزود: من می خواستم با آرامش بازی با فولاد را بگذرانم و بعد برادر عزیز و همشهری ام را که می خواهم وارد کادرم کنم، با آرامش بیشتری او را انتخاب کنم. خیلی ها به من پیشنهاد دادند که نفر دیگری از جای دیگر کشور بیاید ولی نگاه من این بود که همشهری ام را بیاورم تا به تیم کمک کند، چرا که این توانایی را دارد. به هر حال برای اضافه کردن یک نفر دیگر به مجموعه چهار نفره مان، همه چیز به گرفتن نتایج خوب مان در بازی های آینده بر می گردد، چرا که اگر موقعیت مان خوب باشد، می توانیم با مجموعه مدیریت صحبت کنیم تا نفرات دیگری به کادر مربیان مان اضافه شوند. در حال حاضر به جز این یک نفر نمی توانیم فرد دیگری را به کادر مربیان مان اضافه کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار