تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۷۱۴۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر:
اجلاس شهرداران فرصتی برای جبران گذشته
امام جمعه خرمشهر گفت: داعش تکمیل کننده القاعده است و آمریکا به قصد مبازره با تروریست را ندارد.

حجت‌السلام سید نبی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر اظهار داشت: استکبار جهانی و در راس آنها آمریکای جهانخوار، حمله به دو کشور عراق و سوریه را تحت عنوان مبارزه با تروریست آغاز کرده است.

وی داعش را جزیی از نقشه آمریکا برای برای ایجاد ناامنی در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: داعش تکمیل کننده القاعده است و پیدایش داعش برای تحت فشار قرار دادن مردم دو کشور بوده و اینک که داعش در راه رسیدن به هدف‌های خویش مغلوب شده، آمریکا آمده تا کار ناتمام داعش را تکمیل کند.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر این نکته که آمریکا به هیچ عنوان به دنبال مبارزه با تروریست نیست، تصریح کرد: داعش توسط کشورهای متمکنی تغذیه و حمایت می‌شود و آمریکا اگر به راستی قصد مبارزه با تروریست و داعش را داشت به راحتی قادر بود مانع این کشورها برای رساندن امکانات و تجهیزات به گروهک تروریستی داعش شود.

موسوی ادامه داد: آمریکا به دنبال نابودی زیرساخت‌هایی است که برای فرزندش اسرائیل، نوعی تهدید است و در ادامه حمله به عراق و سوریه در اندیشه حمله به ایران است که این خیالی خام بیش نیست.

*اجلاس شهرداران فرصتی برای جبران گذشته

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها، اجلاس شهرداران کلانشهرها در خرمشهر را یادآور شد و گفت: از این اجلاس نتایجی به دست آمد که بر حسب تجربه تا آنها را از نزدیک لمس نکرده و شاهد تحقق آنها نباشیم باور آنها به طور کامل محقق نمی‌شود.

موسوی با تاکید بر نقش بزرگ خرمشهر در دفاع مقدس و آرامش فعلی کشور، بیان کرد: خرمشهر شهری است که تمام کشور آرامش و امنیت فعلی خود را مرهون شهامت و استقامت این شهر و مردمانش است و انجام هر کاری برای خرمشهر نه تنها توهین و به مصداق صدقه نیست بلکه انجام وظیفه است.

امام جمعه خرمشهر، تخصیص اعتبار برای آبادانی خرمشهر را از نتایج اجلاس شهرداران خواند و عنوان کرد: به خرمشهر در دوران سازندگی سرمایه‌های مالی فراوان تزریق شد که با کمال تاسف به خاطر ضعف مدیریت امروز شاهد آبادانی آن نیستیم و این اشتباه نباید مجددا تکرار شود.

وی، پرداخت وجه برای انجام کارهای عمرانی را یک اشتباه خواند و افزود: در این اجلاس، این نتیجه حاصل شد که با تشکیل اتاق فکر متشکل از کارشناسان و دلسوزان شهر، به سنجش آسیب‌ها پرداخته و اولویت‌ها تعیین شود و سپس تیمی از شهرداران نیز کار کارشناسی خود را در منطقه آغاز کند و در نهایت در جلسه‌ای با همفکری و تفاهم خروجی حاصل می‌شود که توسعه شهرستان را به همراه خواهد داشت.

*مطالبات مردم خرمشهر

امام جمعه خرمشهر در بخشی دیگر از سخنان خود، مطالبات مردم را برشمرد و گفت: با آغاز فصل بارندگی، آب‌های سطحی در معابر جمع شده که رسیدگی به این امر و انجام کارهایی برای دفع این آب‌های سطحی از درخواست‌های مردم است.

موسوی ادامه داد: جمع‌آوری بیمارانی که مبتلا به بیماری جنون هستند از اماکن عمومی، ساماندهی بازار که از دغدغه‌های بسیاری از مردم و مسئولان است که باید به آن توجهی جدی شود.

وی، انعکاس این مطالبات را به مسئولان ضروری خواند و ادامه داد: در مدت اخیر حیوانات ولگردی همچون سگ در شهر زیاد دیده می‌شوند و از شبکه بهداشت و شهرداری انتظار می‌رود برای اتلاف یا جمع ‌وری این حیوانات اقدام کند.

امام جمعه خرمشهر در پایان گفت: هم‌سطح‌سازی معابر و خیابان‌ها از دیگر درخواست‌ها و مطالبات مردم خرمشهر است که امیدواریم به گوش مسئولان مربوطه برسد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار