تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۷۱۴۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور 102 اکیپ دامپزشکی در عید قربان
مدیر کل دامپزشکی خوزستان از حضور 102 اکیپ دامپزشکی در عید قربان خبر داد.

مصطفی کنارکوهی با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای تامین بهداشت عمومی، 102 اکیپ‌ ثابت و سیار ویژه بازرسی بهداشتی دامپزشکی، در روز عید سعید قربان، از ساعت 7 صبح تا 13 آماده ارائه خدمات از جمله معاینه دام‌های زنده عرضه شده و معاینه رایگان لاشه دام ‌ها در مکان‌های در نظر گرفته شده به شهروندان است.

وی با اشاره به ذبح دام در برخی منازل و مراکز غیر مجاز، از شهروندان خواست به منظور فراهم بودن امکانات بهداشتی و سهولت در نظارت بر کشتار، دام‌های خود را برای ذبح به کشتارگاه‌ و دیگر مکان‌های در نظر گرفته شده انتقال دهند.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان با توجه به اینکه رعایت نکردن مسائل بهداشتی و کشتار دام در منازل و معابر احتمال بروز و انتقال بیماری‌های مشترک را افزایش می‌دهد، افزود: از شهروندان و هم استانی‌های می‌خواهیم تا کشتار دام‌های قربانی خود را با نظارت دامپزشکی انجام دهند.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد از خرید دام‌های لاغر و بیمار خود‌داری کرده و در راستای اطمینان از سلامت دام، از اکیپ‌های ویژه دامپزشکی مستقر در جایگاه‌های مورد نظر که با نصب پلاکارد، برای عرضه دام در روز عید سعید قربان پیش‌بینی شده است، راهنمایی‌های لازم را بخواهند و دام‌های قربانی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

لازم به ذکر است اکیپ‌های ثابت دامپزشکی در شهرستان اهواز، در میدان نخلستان (فاز 2 پاداد)، خیابان 22 بهمن، منطقه آل صافی و دروازه، کشتارگاه دام اهواز، موسسه خیریه چهارده معصوم و اداره دامپزشکی اهواز و همچنین در شهرستان کارون در پیچ خزامی و در شهرستان با وی در کشتارگاه دام ملاثانی مستقر بوده و کار نظارت بهداشتی بر کشتار دام را بر عهده دارند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار