تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۷۱۴۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان:
نسبت پزشک به جمعیت در خوزستان پایین است
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: نسبت پزشک به جمعیت در خوزستان به علت شرایط سخت اقلیمی و آب و هوایی پایین است.

دکتر داریوش پناهی زاده روز شنبه افزود: به علت شرایط اقلیمی جذب پزشک متخصص بخصوص جراح برای مراکز درمانی خوزستان به راحتی امکان پذیر نیست.

وی گفت: با توجه به این شرایط باید تسهیلات، انگیزه ها و جاذبه ها را برای جذب پزشکان متخصص بالا برد تا کمبود پزشک متخصص در استان خوزستان برطرف شود.

وی به میزان کمبود پزشک متخصص و نسبت آن با جمعیت استان اشاره ای نکرد.

دکتر پناهی زاده از جذب 10پزشک متخصص برای مراکز بیمارستانی زیرپوشش تامین اجتماعی استان در مهرماه امسال خبر داد و گفت: برای جذب تعداد بیشتری از پزشکان متخصص به ویژه جراح محدودیتی نداریم.

وی در ادامه توسعه بخش ها و تخت های ویژه، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و تنوع بخشیدن به اعمال جراحی، ارتقای کیفیت خدمات در هتلینگ بیمارستانی و بازسازی و بهسازی بخش های بیمارستانی را از اولویت های مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان در سال جاری خواند.

دکتر پناهی زاده افزود: امسال 30میلیارد ریال برای بخش هتلینگ شش بیمارستان زیرپوشش تامین اجتماعی در خوزستان اختصاص یافته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان در ادامه از کاهش دوره انتظار پرداختی های داروخانه های و مراکز درمانی طرف قرارداد خبر داد و گفت: تا تیرماه امسال طلب همه داروخانه ها و مراکز درمانی استان پرداخت و تسویه شده است.

دکتر پناهی زاده تصریح کرد: هم اکنون تاخیر پرداختی نداریم و اسناد پزشکی به سرعت در مرکز اسناد پزشکی وابسته به مدیریت درمان تامین اجتماعی استان رسیدگی و هزینه های آن پرداخت می شود.

وی سرعت در پرداختی ها و کاهش دوره انتظار پرداختی را در راستای کمک وهمراهی با طرح تحول نظام سلامت خواند و گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان در راستای موفقیت طرح تحول نظام سلامت که از اول اردیبهشت امسال به اجرا درآمد با دانشگاه علوم پزشکی اهواز که متولی اصلی اجرای این طرح ملی است همکاری نزدیک داشته است.

57درصد معادل دو میلیون و 500هزار نفر از جمعیت 4.6میلیون نفری استان خوزستان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار