تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۷۱۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرد و غبار از شنبه وارد می شود
از روز شنبه با تشکیل پدیده گرد و غبار در آسمان عراق نوار غربی کشور تحت تاثیر این پدیده قرار خواهد گرفت / با توجه به تشکیل پدیده گرد و غبار از روز جمعه در کشور عراق، پیش بینی می شود از روز شنبه در قسمت هایی از غرب و جنوب غرب کشور شاهد بروز پدیده گرد و غبار و کاهش دید باشیم
مشاور دفتر پیش بینی آب و هوای کشور گفت: از روز شنبه با تشکیل پدیده گرد و غبار در آسمان عراق نوار غربی کشور تحت تاثیر این پدیده قرار خواهد گرفت.

پرویز رضازاده در گفت‌وگو با برنا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی در سه روز آینده در برخی مناطق شمال غرب، دامنه های البرز جنوب شرق و دامنه های شرقی زاگرس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و وزش باد رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی در ادامه افزود: شدت بارش باران در استان های جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان شمال هرمزگان و شرق فارس قابل توجه خواهد بود.

مشاور دفتر پیش بینی سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به افزایش دما در برخی نقاط کشور گفت:از امروز از شدت بارش در نواحی ساحلی دریای خزر کاسته می شود.
 
بر این اساس  به دلیل پایان بارش باران در استان های ساحلی کشور افزایش قابل توجه دما در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی تا 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

وی در ادامه درباره بروز گرد و غبار در کشور خاطر نشان کرد: با توجه به تشکیل پدیده گرد و غبار از روز جمعه در کشور عراق، پیش بینی می شود از روز شنبه در قسمت هایی از غرب و جنوب غرب کشور شاهد بروز پدیده گرد و غبار و کاهش دید باشیم.

رضازاده تصریح کرد: تهران تا روز جمعه تغییرات دمایی ندارد و از روز شنبه تا روز دوشنبه با افزایش 3 درجه ای دما مواجه است.
:
:
:
آخرین اخبار