تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۷۱۶۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سفر 400 گردشگر از 20 کشور به شوش
سرپرست اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شوش گفت: 400 گردشگر خارجی از 20 کشور مختلف در سفر به استان خوزستان از جاذبه های باستانی شوش دیدن کردند.

سعید دیناروند روز دوشنبه افزود: این گردشگران از کشورهای آلمان ، فرانسه ، استرالیا ، اتریش ، ایتالیا، ژاپن و کره جنوبی بودند که در قالب چند کاروان از ابتدای مهرماه امسال تاکنون از جاذبه های تاریخی و باستانی شوش دیدن کردند.

وی گفت: گردشگران خارجی در سفر یکروزه خود به شوش گنجینه های میراث فرهنگی شوش باغ موزه، آثار تاریخی ، آپادانا، کاخ داریوش ، شهر شاهی ، شهر پانزدهم ، قلعه شوش ، معبد جهانی چغازنبیل و مقبره حضرت دانیال نبی (ع) را مورد بازدید قرار دادند.

دیناروند، بازدید از معبد چغازنبیل را از دیگر برنامه های سفر این گردشگران عنوان کرد و از ارائه اطلاعات کارشناسی به گردشگران در جریان سفر به شوش خبر داد و گفت: راهنمایان میراث فرهنگی جاذبه های تاریخی ، مذهبی و گردشگری ایران ، خوزستان و شوش را به گردشگران معرفی کردند.

شهر باستانی شوش یکی از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و همچنین پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بوده است.

شهر شوش با وجود آثار باستانی منحصر بفرد و اثر جهانی چغازنبیل در هفت تپه از جمله شهرهای باستانی است که در تمام ایام سال پذیرای جهانگردان خارجی از سراسر جهان می باشد.

با آغاز فصل پاییز و کاهش دما در استان خوزستان سفر جهانگردان خارجی به شهرستان شوش افزایش یافته است.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از 10 هزار گردشگر از 42 کشور جهان به شوش سفر کرده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار