تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۷۱۶۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
72 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی خوزستان
مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: با وجود فعالیت‌های مختلف، متاسفانه بهزیستی را تنها به عنوان ارایه‌دهنده خدمات مستمر مانند پرداخت مبالغی در جهت کمک به نیازمندان می‌شناسند.

غلام‌رضا صدیق‌راد در همایش ارتقا رفاه اجتماعی و فقرزدایی که با رویکرد جلب مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد برای کاهش اعتیاد در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بهزیستی در سه حوزه توان‌بخشی، اجتماعی، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی، با فعالیت‌های مستمر و غیرمستمر خدمات ارایه می‌دهد که خدمات غیرمستمر این سازمان، بسیار متنوع هستند؛ از جمله تامین سمعک، کاشت حلزون، تامین ویلچر و دیگر خدماتی که به افراد تحت پوشش ارایه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های بخش‌های مختلف بهزیستی، افزود: 72 هزار معلول در استان خوزستان تحت پوشش بهزیستی هستند که خدمات غیرمستمر دریافت می‌کنند. همچنین 16 هزار مددجوی بهزیستی از خدمات مستمر بهره‌مند می‌شوند. در حوزه اجتماعی نیز 33 هزار خانواده خدمات مختلفی دریافت می‌کنند و 4 هزار دانشجوی مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری تحت پوشش تامین شهریه دانشگاه از سوی بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: در بحث اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی، 80 خانه بهبودی هر کدام با حداقل 30 بیمار و 84 مرکز متادون‌درمانی (درمان سرپایی) در خوزستان فعالیت می‌کنند.

صدیق‌راد اظهار کرد: اگر در بحث مشاوره‌های ژنتیک نیز بتوانیم با جدیت بیشتر و بدون مشکل فعالیت کنیم، در پیشگیری از معلولیت‌ها بسیار موفق‌تر خواهیم بود. اکنون در برخی‌ خانواده‌ها 2 و 3 و گاه حتی 4 معلول دیده می‌شود.

وی در حوزه پیشگیری از اعتیاد به اختصاص 2 میلیارد تومان از صندوق مهر امام رضا(ع) به افراد بهبودیافته در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این موضوع در خوزستان گشایش اعتبار شده و اجازه پرداخت وام به 80 نفر از این افراد داده شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار